مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: عدم مصرف مواد مخدر به ویژه قلیان باید جدی در نظر گرفته شود، چراکه مصرف آن تأثیرات نامطلوبی بر سلامتی انسان می‌گذارد.
کد خبر: ۳۲۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 06 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین خبرگزاری فارس از قزوین، مجید رجبی در جمع خبرنگاران استان قزوین و در نشست صمیمی اصحاب رسانه با عنوان «تور رسانه‌ای» که ظهر امروز در معاونت دارو درمان دانشگاه علوم پزشکی این استان برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین آمار بالایی را در حوزه مرگ و میر به خود اختصاص می‌دهد و در کاهش این آمار تغذیه سالم و ورزش تأثیرگذار است.

وی آمار فوتی‌ها در سال گذشته را 5 هزار و 461 نفر عنوان کرد و افزود: از این آمار 819 نفر بر اثر سرطان کشته شده‌اند که 473 نفر مرد و 346 نفر زن بوده‌اند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: امید به زندگی در این استان در سال گذشته در بین مردان به 76 سال و در بین زنان 78.6 سال رسیده است.

رجبی بیان کرد: در حال حاضر افزایش بیماری‌ها از سمت عفونی به سمت بیماری‌های غیرواگیر می‌رود و در دنیای امروز شاهد افزایش بیماری‌های استخوان، دیابت، چاقی و فشار خون هستیم.

وی با بیان اینکه روزانه 15 نفر در استان قزوین فوت می‌کنند، یادآور شد: در بخش قلبی و عروقی میانگین روزانه 6.5 نفر با متوسط سن 68 سال، روزانه 1.2 نفر از سرطان فوت می‌کنند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین مطرح کرد: شهروندان باید نسبت به اصلاح فرآیندها اقدام کنند و افزایش بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان تغذیه سالم و نداشتن تحرک بدنی، استعمال دخانیات و استرس را جدی بگیرند.

رجبی بیان کرد: تحرک بدنی، مصرف میوه و سبزی در سلامت انسان تأثیرگذار و مهم است و افزایش فست‌فودها موجب می‌شود تخت‌های بیمارستانی افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: عدم مصرف مواد مخدر و به ویژه قلیان باید جدی در نظر گرفته شود چراکه مصرف آن تأثیرات نامطلوبی بر سلامتی انسان می‌گذارد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: تضمین سلامتی در گرو عدم استفاده از مواد الکلی است که با استفاده از این الگو می‌توان در بیماری‌های ناشی از آن به ویژه سرطان‌ها مبارزه کرد.

رجبی با بیان اینکه اثرات نامطلوب قلیان بیشتر از سیگار است، عنوان کرد: در مقایسه آماری مرگ و میرها می‌توان به آمار 30 درصدی مرگ و میرها ناشی از مصرف الکل، 18 تا 20 درصدی بیماری‌های مزمن، 30 تا 35 درصدی عدم تغذیه مناسب و مصرف غذاهای پرکالری و یک درصد آلودگی هوا اشاره کرد.

وی گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی مردم ایفا می‌کند و از فعالان این حوزه درخواست داریم تا با اطلاع‌رسانی سهم خود را در کاهش مرگ و میر ناشی از سبک زندگی ایفا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار