اماکن عمومی شهر تبریز که از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ساخته می‌شوند، به نام مالیات نامگذاری می‌شوند.
کد خبر: ۳۲۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 06 November 2016
به گزارش تابناک تبریز، دکتر صادق نجفی، شهردار تبریز در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با اعلام این مطلب گفت: عوارض دریافتی از محل مالیات ارزش افزوده، نقش مهمی در توسعه و عمران شهرها دارد.

وی افزود: اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و بخشداری‌ها به منزله مشارکت مستقیم مردم در توسعه شهرها می‌باشد.

شهردار تبریز گفت: مالیات به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمدی برای کشور تلقی می‌شود و شهرداری تبریز آماده همکاری لازم برای تسهیل روند وصول مالیات و ایجاد بسترهای لازم می‌باشد.

غلامرضا شریفی، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار به فرهنگ‌سازی مالیاتی شهروندان اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی در مورد پروژه‌ها و طرح‌هایی که از محل درآمدهای مالیاتی اجرا می‌شوند، باعث تشویق مردم به پرداخت به موقع مالیات می‌شود و شهرداری تبریز می تواند با واگذاری قسمتی از ظرفیت‌های اطلاع رسانی برای ترویج فرهنگ مالیاتی موثر واقع گردد.

شریفی افزود: تفاهم نامه همکاری بین شهرداری‌های کلان شهرهای کشور و سازمان امور مالیاتی کشور موارد همکاری در راستای بهبود وصول مالیات را مشخص کرده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: در سال جاری بخشی از درآمدهای اداره کل امور مالیاتی از محل وصول عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است که مستقیما در توسعه این مناطق هزینه گردیده است.

وی به اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت اشاره کرد و گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی علاوه بر توسعه مناطق شهری و روستایی، در ارتقای بخش بهداشت و سلامت استان نیز موثر است.

شریفی بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی شهرداری‌ها را در ارتقا فرهنگ مالیاتی بسیار مهم دانست و گفت: در اقتصاد سالم مالیات به عنوان درآمد و نفت به عنوان سرمایه است و اداره کشور باید از محل درآمدها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :