يك مدرس حوزه و با طرح اين سوال كه چرا از ژاپنی‌ها شعار «مرگ بر آمریکا» نمی‌شنویم؟ گفت: علت این‌ست که در صورت اعتراض از جانب حکومت و دستگاه‌های آموزشی و دانشگاه‌های ژاپن با آن‌ها برخورد می‌شود و اینگونه به مردم القا می‌کنند که اگر آمریکا مردم بی‌گناه ما را کشته، حتما لازم بوده است!
کد خبر: ۳۲۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 06 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، فروغ نیلچی زاده در همایش دختران عاشورایی که در آرامگاه خواجه اباصلت هروی در مشهد برگزار شد، با بيان اينكه آمريكايي‌ها از ترفندهاي مختلفي براي گمراه كردن ايراني‌ها استفاده مي‌كنند، افزود: به عنوان مثال در عيد نوروز در کاخ سفید سفره هفت سین پهن مي‌كنند و رئيس جمهور آن‌ها سال جديد را تبریک می‌گوید، درحالي كه امریکا دستش به خون بسیاری از جوانان ایرانی و عاشقان حسینی آلوده است.
وي ادامه داد: با وجود اين عوام‌فريبي‌ها، باز هم عده زيادي از ايرانيان آگاه هستند و چشم به فرمايشات ولي امر مسلمين دارند، اما متأسفانه تعدادي از ايراني‌ها باز هم فريب مي‌خورند و آمريكا را دوست مي‌پندارند.
اين مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه با طرح این سوال که چرا مردم ژاپن با وجود اينكه كشورشان توسط آمريكا بمباران اتمي شده‌ و اثرات آن (بمباران هیروشیما و ناکازاکی) هم تا به امروز دامنگیر این کشور است، اعتراضی نمی‌کنند و ما از آن‌ها شعار مرگ بر امریکا نمی‌شنویم؟ گفت: علت این‌ست که در صورت اعتراض از جانب حکومت و دستگاه‌های آموزشی و دانشگاه‌های ژاپن با آن‌ها برخورد می‌شود و اینگونه به مردم القا می‌کنند که اگر آمریکا مردم بی‌گناه ما را کشته، حتما لازم بوده است!
نيلچي‌زاده با بيان اينكه رهبران آزادي‌خواه جهان جهان امام حسين (ع) را الگوي خود قرار مي‌دهند، افزود: براي مثال شخصي مانند گاندي كه حتي مسلمان هم نيست در زندگي نامه خود گفته كه مبارزه خود عليه دولت استعمارگر انگليس را از قيام امام حسين (ع) الگو گرفته است.
وي با اشاره به اينكه در گذشته استعمارگران به مردم زير سلطه خود القا مي‌كردند كه اگر مي‌خواهيد آدم باشيد بايد مانند ما لباس بپوشيد و زندگي كنيد، بيان كرد: امروز نيز غرب به دختران و پسران ما مي‌خواهند القا كنند كه اگر مي‌خواهيد آدم حسابي باشيد بايد شبيه ما زندگي كنيد.
اين مدرس حوزه و دانشگاه با بيان اينكه امروز يزيد زمانه هركس را كه مي‌خواهد پاك‌تر زندگي كند، بيشتر به نابودي تهديد مي‌كند، گفت: امروز تمام کشورهایی که در دنیا از همراهی نکردن با آمریکا می‌ترسند در موقعیتی مانند عمر سعد، شمر و عبیدالله بن زیاد قرار دارند.
نيلچي‌زاده خاطر نشان کرد: آن‌ها به ظلم منطقه ما را خاورمیانه خطاب میکنند یعنی اعتقاد دارند خودشان مرکز دنیا هستند و ما را نسبت به موقعیت مکانی خود می‌سنجند، لذا مي‌گويند شما میانه هستید و در شرق ما قرار دارید و این در حالي است كه اسم اصلی منطقه ما در جغرافیا غرب آسيا است.
وي با اشاره به سختگيري‌هاي دولت پهلوي براي عزاداري امام حسين (ع) گفت: دولت پهلوي از نهادينه شدن رسم امام حسين (ع) در جامعه مي‌ترسيد لذ ا هركس براي آن بزرگوار عزاداري مي‌كرد با جريمه نقدي و زندان مواجه مي‌شد.
 اين مدرس حوزه و دانشگاه افزود: اگر امروز با افتخار و ارامش و امنیت مراسم حسینی و همچنین مراسم شهادت حضرت رقیه را بر پا میکنیم بخاطر این است که یک عده خون دادند و یک عده خون دل خوردند.
نيلچی زاده در پايان خاطرنشان كرد: علت اینکه امام حسين (ع) کودکان را با خود به كربلا بردند این بود که کودکان رخدادهای تلخ و شیرین زندگی خود را از خاطر نمی‌برند و می‌خواست آن‌ها خبرنگاران صادق واقعه کربلا باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار