رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن قدردانی از عملکرد مثبت شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن گفت: تجهیزات متعددی از قبیل سونوگرافی وارد شهرستان شده است و امیدواریم با مشارکت خیرین نسبت به احداث ساختمان سی‌تی‌اسکن اقدام شود.
کد خبر: ۳۲۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 06 November 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان کمبود نیروی پرستاری را یکی از مشکلات حوزه بهداشت برشمرد و گفت: کمبود نیرو درد بزرگ ماست.

به گزارش ایسنا،دکتر سیدحبیب‌الله موسوی‌بها در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان  شهرستان رزن، تصریح کرد: باید تأمین منابع صورت گیرد تا حقوق عقب افتاده پزشکان و پرستاران پرداخت شود چرا که طی 7 ماه اخیر کارانه پزشکان و پرستاران پرداخت نشده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته طی 2.5 از اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت، اظهار کرد: 760 هزار مورد مراجعه سرپایی، 100 هزار ویزیت تخصصی و 30 هزار مورد بستری با وجود کمبود نیرو و بیش از ظرفیت اسمی در بیمارستان رزن خدمات ارائه شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت مالی شهروندان و با هدف کاهش هزینه‌های پرداختی مراجعان با اجرای طرح تحول نظام سلامت تنها 5.6 درصد هزینه‌ها توسط مراجعان پرداخت می‌شود.

موسوی‌بهار خواستار تعیین تکلیف زمین بیمارستان شهرستان رزن و انتقال سند حداکثر تا پایان آبان‌ماه شد و عنوان کرد: اگر در این زمینه کوتاهی صورت گیرد بودجه‌ای به شهرستان تخصیص نمی‌یابد و مردم از حق خود محروم خواهند شد.

وی یادآور شد: نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن یکی از مهمترین مشکلات در شمال استان است که  شهرستان رزن به علت قرار گرفتن در محور مواصلاتی دارای اولویت در دریافت این دستگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن قدردانی از عملکرد مثبت شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن گفت: تجهیزات متعددی از قبیل سونوگرافی وارد شهرستان شده است و امیدواریم با مشارکت خیرین نسبت به احداث ساختمان سی‌تی‌اسکن اقدام شود.

وی با بیان اینکه 15 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح تحول نظام سلامت وارد شهرستان رزن شده است، ادامه داد: 270 پروژه در حوزه بهداشت و درمان در استان همدان در حال اجرا است که 30 پروژه با اعتباری افزون بر 9 میلیارد تومان در شهرستان رزن اجرایی می‌شود.

موسوی‌بهار با بیان اینکه استان همدان در شاخص‌های مرگ و میر مادران، کودکان زیر 2 و 5 سال از شاخص متوسط کشوری هم بالاتر است، خاطرنشان کرد: وظایفی را عهده‌دار هستیم که در صورت عدم دستیابی به این اهداف باید پاسخگو باشیم. 

وی با بیان اینکه از تأسیس درمانگاه‌های خصوصی در شهرستان‌ها استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: ساخت و راه‌اندازی 6 اتاق ال‌دی‌آر خدمت بزرگی در حوزه بهداشت شهرستان رزن است.

فرماندار شهرستان رزن نیز گفت: دولت تدبیر امید در راستای سلامت مردم گام‌های مهمی برداشته به طوریکه اجرای طرح تحول نظام سلامت از مهمترین اقدامات با هدف کاهش پرداختی از جیب مردم بوده که با موفقیت اجرا شده است.

فتحعلی حسینی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید داروخانه‌های شهرستان رزن از 8 واحد به 16 واحد افزایش یافته است، افزود: در بخش نرم‌افزاری و خرید دستگاه‌های جدید نیز اقدامات بسیار خوبی در سطح شهرستان انجام گرفته است. 

وی اظهار کرد: حساسیت در حوزه بهداشت و درمان بسیار بالا است که همت بالای دانشگاه علوم پزشکی موجب تخصیص 8.5 میلیارد تومان اعتبار در اجرای 30 پروژه شد. 

حسینی از افتتاح مرکز درمان بسترهای قروه‌درجزین و دمق در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای تکمیل این دو پروژه 700 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی به نارضایتی مردم درباره نوبت‌دهی در بیمارستان اشاره و عنوان کرد: باید در راستای خدمات‌رسانی مناسب و افزایش رضایتمندی مردم در زمینه نوبت‌دهی اطلاع‌رسانی صورت گیرد. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن نیز با بیان اینکه هدف غایی حوزه بهداشت و درمان دستیابی به سلامت جامعه است، گفت: افزایش رضایتمندی مردم نیز جزء اهداف است که با به‌کارگیری ترفندهای مدیریتی می‌توان موجب افزایش رضایتمندی مردم شد.

دکتر حسینی از پوشش 100 درصدی طرح پزشک خانواده در این شهرستان خبر داد و افزود: طی 8 سال گذشته هیچ‌گونه مرگ مادری در رزن رخ نداده و تمام زایمان‌ها به صورت ایمن و توسط متخصصان انجام شده و شهرستان رزن جایگاه مناسبی در این زمینه در کل کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: کلینیک ویژه به‌زودی در بیمارستان شهرستان رزن افتتاح خواهد شد که این امر موجب بهبود ارائه خدمات می‌شود.

بخشدار قروه‌درجزین نیز از نبود مطب برای پزشکان متخصص در سطح شهرستان که موجب ایجاد نارضایتی مردم شده، خبر داد و گفت: فعال نبودن واحدهای دندانپزشکی از دیگر مشکلات این بخش است.

سلطانی ابراهیمی خواستار تجهیز و فعال کردن آزمایشگاه قروه‌درجزین شد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاها در راستای ارتقاء بهداشت و سلامت روستاها موثر واقع می‌شود.

بخشدار سردرود نیز کمبود نیرو در درمانگاه دمق که باعث ایجاد نابسامانی‌ها شده، کمبود تجهیزات، جابجایی زیاد پزشکان و شبانه‌روزی نبودن داروخانه‌ شهر دمق را از جمله مشکلات این بخش برشمرد.

بخشدار رزن نیز احداث پایگاه اورژانس و احداث واحد ام‌آر‌آی و مرمت خانه‌های بهداشت روستایی را از نیازهای شهرستان در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار