کارشناس مسئول بخش تصویربرداری پزشکی مرکز آموزشی درمانی ولایت گفت: از ابتدای راه اندازی تنها دستگاه ام آر آی دولتی استان در این مرکز تاکنون بالغ بر 41 هزار تصویربرداری پزشکی برای بیماران انجام شده است.
کد خبر: ۳۲۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 04 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا انعام الله شاه محمدی افزود: دستگاه ام آر آی این مرکز یکی از جدیدترین سیستم‌های ام آر آی در دنیا است که با قدرت 1.5 تسلا با قابلیت منحصر به فرد تکنیک تصویرنگاری موازی و آنژیوگرافی عروق و سیستم Total imaging matrix در شهریور سال 91 برای اولین بار در این مرکز راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه 36 هزار و 260 مورد به صورت سرپایی و چهار هزار و 740 مورد ام آر آی برای بیماران بستری در مرکز آموزشی درمانی ولایت انجام شده است، اضافه کرد: بیشترین تصویربرداری این دستگاه از ستون فقرات و مغز بیماران بوده است.
شاه محمدی با اشاره به اینکه در این دستگاه، ضمن افزایش کیفیت تصاویر، زمان اسکن نیز به حداقل رسیده و بیمار کمترین زمان لازم را در تونل مگنت دستگاه سپری می کند اظهارکرد: انواع تکنیک‌های کاهش صدا و تمهیدات لازم برای آسایش بیمار در طول اسکن در این دستگاه در نظر گرفته شده است.
کارشناس مسؤول بخش تصویربرداری مرکز آموزشی - درمانی ولایت قزوین افزود: برای رفاه حال بیماران، این مرکز با بیمه های تأمین اجتماعی، خدمات درمانی ( روستایی، ایرانیان، سایر اقشار، کارمندی و بیمه سلامت)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیروهای مسلح و جانبازان، برای انجام ام آر آی قرارداد همکاری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار