با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری امریکا بازار پیشگوئی ها نیز بسیار داغ شده است.
کد خبر: ۳۲۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 03 November 2016
 
 
به گزارش تابناک تبریز، از این روی شاهد آن هستیم  که پیشگوئی های تکنولوژیک و دیجیتال نیز در عرصه انتخابات  فعال شده اند. این بار یک سامانه هوش مصنوعی ادعا نموده است ترامپ از هیلاری کلینتون دمکرات پیش افتاده و برنده انتخابات خواهد بود.
سامانه هوش مصنوعی از سال ۲۰۰۴ ابداع شده با جمع‌آوری ۲۰ میلیون داده، از شبکه‌های عمومی و اجتماعی، شامل گوگل، فیسبوک، توییتر و یوتیوب و تجزیه و تحلیل آنها توانسته  است نتیجه انتخابات را ظرف ۱۲ سال گذشته بدون خطا پیش‌بینی کند. این سامانه از سال ۲۰۰۴، تمام نتایج انتخابات مقدماتی هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه را را بدون اشتباه پیش بینی کرده است. لگاریتم این سامانه بر این اساس طراحی شده که کاندیدایی پیروز خواهد شد که بیشترین توجه را در این شبکه‌ها به خود جلب کرده باشد. بنا به گفته ابداع کننده این سیستم، ترامپ پیروز این انتخابات خواهد بود. "سانجو رای"، طراح این سیستم گفته  که در صورت باخت ترامپ، برای اولین بار بعد از ۱۲ سال سامانه خطا کرده است.
این در حالی است که اغلب نظر سنجی های علمی که توسط رسانه های معتبر امریکا انجام گرفته است با نسبت بسیار اندکی کلینتون را برنده این رقابت ها اعلام نموده اند هرچند که در چند سال گذشته بعضی از این نظرسنجی ها در مرحله عمل نتوانسته اند از داده های خود دفاع نمایند.
به نظر می رسد این رقابت نه تنها رقابت بین دو طرز تفکر سیاسی بلکه رقابت هوش مصنوعی و علم نظر سنجی میدانی نیز خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :