سرهنگ کریم نوری در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: با تلاش‌های ماموران نیروی انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی باند سارقان حرفه‌ای منزل در اردبیل شناسایی و منهدم شده و اعضای این باند دستگیر شدند.

دستگیری

وی با اشاره به اعتراف اعضای دستگیرشده این باند به سرقت منزل در اردبیل بیان کرد: ۳ عضو این باند به ارتکاب ۳۱ فقره سرقت منزل در اردبیل اعتراف کردند و پس از بازجویی‌ها و بررسی‌های اولیه پرونده این افراد به دستگاه قضایی تحویل داده شده تا در مورد جرائم آنها رسیدگی‌های لازم انجام شود.

نوری با تشریح روند شناسایی و دستگیری اعضای این باند گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از منزل در شهرک‌های کارشناسان، حافظ و رضوان اردبیل و اعلام شکایت مالباختگان کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دادند.

معاون اجتماعی و سخنگوی فرماندهی انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: با بررسی‌ها و پیگیری‌های مداوم، کارآگاهان پلیس آگاهی ۳ سارق حرفه‌ای و غیربومی را شناسایی کرده و نیروی انتظامی این افراد را دستگیر کردند و به مقامات قضایی تحویل دادند.

وی افزود: سارقان دستگیر شده اقدام به سرقت وجه نقد، طلاجات و اجناس کم‌حجم ولی با ارزش و قیمتی می‌کردند که ۳۱ مورد دستبرد به منازل اردبیل زده و شکایت مردمی به دنبال این امر انجام شده بود.

معاون اجتماعی و سخنگوی فرماندهی انتظامی استان اردبیل از مردم استان اردبیل خواست به هنگام ساخت و ساز منزل به مسائل ایمنی توجه داشته و از درب‌های ضدسرقت، قفل‌های ایمن و استاندارد استفاده کنند تا سارقان نتوانند به منازل آنها ورود کرده و اقدام به سرقت کنند.