یک زمان چشم باز می‌کنیم و می‌بینیم صندوق ذخیره فرهنگیان با سرمایه عظیم ابزار دست عده‌ای از خدا بی‌خبر شده و همانطوری که امام علی(ع) در مورد بیت‌المال در برخی دوران بیان می‌کند مانند شتری که شروع به بلعیدن کند، صندوق ذخیره به این صورت درآمده است.
کد خبر: ۳۲۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 02 November 2016
به گزارش تابناک ، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: اسلام دین محبت است، برعکس آنچه وهابی‌های خبیث در دنیای اسلام به وجود آوردند و سراپا مذهب اسلام را خشونت، آدم‌کشی، بی‌رحمی و تخریب نشان دادند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بر اساس روایات همسایه توسعه پیدا کرده است، گفت: اگر کشورهای همسایه با یکدیگر خوب باشند باعث عمران و آبادانی کشورهای شان می شود، آرامش شان برقرار می شود اما امان از روزی که همسایه ها به جان هم بیفتند.

وی اضافه کرد: دشمنان چنان همسایگان اسلامی را تحریک کرده اند که درگیری های عجیبی ایجاد شده است، آنچه در افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی می گذرد نتیجه توطئه و تحریک مستکبران جهانی و البته غفلت امت اسلام است.

این مرجع تقلید گفت: غربی ها که دور از آموزه های اسلام هستند خودشان با هم خوب هستند، ما که مسلمان هستیم چگونه هستیم، آیا این جای تاسف ندارد؟ یک مساله به توطئه دشمنان بر می گردد و یک بعد دیگرش نیز به ضعف فرهنگی بر می گردد.

وی خاطرنشان کرد: فرض کنید امروز جریان سوریه تمام شود، شاید 50 سال نتوان ویرانی‌ها را ترمیم کرد، زیرا مسلمانان آلت دست بیگانگان شدند و پول‌های سعودی عده ای را فریب داد و سعودی آلت دست آمریکا شده است.

آیت الله مکارم در ادامه با اشاره به عوض شدن سه وزیر دولت، تصریح کرد: هر سه این وزارتخانه ها مشکل دارند. در وزارت ارشاد که پسوند اسلامی هم دارد مشکل کتاب، مشکل فیلم و سایر برنام ها وجود دارد. این وزارتخانه ارشاد اسلامی است یعنی وزارت ارشاد باید به زنده کردن ارزش‌های اسلام بپردازد، ولی فاصله گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: باید منتظر بمانیم تا ببینیم وزیری که روی کار می‌آید، این فاصله را جبران می‌کند و ارشاد به ارشاد اسلامی برمی‌گردد یا خیر.

این مرجع تقلید گفت: ورزش هم مشکلات زیاد دارد، ورزشی که باعث سلامت انسان و جامعه می شود ورزش همگانی است که متاسفانه خبر چندانی از آن نیست، ورزشی که جنبه سرگرمی دارد ورزش قهرمانی است، دنیا هم به آن دامن می زند تا عده ای سرگرم باشند و مزاحم شان کارشان نشوند.

وی افزود: ورزش قهرمانی باید سالم باشد و تبدیل به تجارتخانه نشود و عده‌ای سودجو روی ورزش‌ها نیفتند، لازم است مشکلات ورزش قهرمانی را حل کنند تا به صورت سالم درآید.

آیت الله مکارم با بیان این که آموزش و پرورش نیز مشکلات زیادی دارد، به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان واکنش نشان داد و گفت: یک زمان چشم باز می‌کنیم و می‌بینیم صندوق ذخیره فرهنگیان با سرمایه عظیم ابزار دست عده‌ای از خدا بی‌خبر شده و همانطوری که امام علی(ع) در مورد بیت‌المال در برخی دوران بیان می‌کند مانند شتری که شروع به بلعیدن کند، صندوق ذخیره به این صورت درآمده است.

وی خواستار نظارت دقیق و همه جانبه بر نهادها و دستگاه ها شد و بیان کرد: ما به یک بازرسی قوی در کشور نیاز داریم تا به همه چیز نظارت کنند قبل از این که چنین تخلفاتی اتفاق بیفتد، باید بازرسی قوی در همه نهادها بچرخد و اجازه تخلف ندهد، نه این که بعد از غارت کردن بیت المال، اعطای وام های کذایی و حقوقی های نجومی متوجه موضوع شوند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: امیدواریم این سه نفر بتوانند خرابی‌های این سه تشکیلات را اصلاح کنند و خداوند توفیق دهد و دست به دست یکدیگر دهیم و بتوانیم مشکلات را با همکاری، حسن نیت و دلسوزی حل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :