مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی :
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : سیاست های حمایتی و یارانه ای کمر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را خم کرده و از این بابت حوزه فرهنگ با مشکلات عدیده روبرو است .
کد خبر: ۳۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 07 May 2015
به گزارش ایرنا، سید ناصر اسحاقی چهارشنبه شب در جمع اساتید مرکز علمی ، کابردی خبر اردبیل افزود: هزینه های کلان که در قالب یارانه ها ، تولیدات و خریدهای فرهنگی و .. می شود مشکلات بزرگی متوجه نهاد و دستگاه فرهنگی کشور کرده است.

وی بیان کرد: این امر ثابت شده است که فرهنگ و هنر وابسته به یارانه و حمایت های دولتی موفق نمی شود و راهی جز واگذاری امور به خود مردم و اصحاب فرهنگ وجود ندارد.

او بیان کرد: زمان آن گذشته است که اصحاب فرهنگ و هنر به طور کامل چشم به کمک و حمایت های دولت بدوزند زیرا این سیاست نتیجه نداده و شکست خورده است.

اسحاقی تاکید کرد که حوزه فرهنگ و هنر باید متکی به خود باشد و در این صورت است که مسیر رشد و تعالی به روی آن گشوده مانده و به حیات فعال و پویای خود تداوم خواهد داد.

وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در توانمند سازی حوزه فرهنگ و هنر و مردمی شدن آن گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان تا زمان استقلال کامل نهادها ، سمن ها و نهادهای فرهنگی از آنها حمایت های لازم را خواهد داشت اما این حمایت ها در راستا و در جهت استقلال مالی آنها خواهد بود.

به گفته وی ، حوزه فرهنگ و هنر در برخی زمینه ها نیاز به پالایش دارد زیرا در برخی از آنها نه افراد فرهنگی که دیگران وارد شده و از حمایت های دولتی سوء استفاده می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساماندهی بیمه هنرمندان اشاره کرد و گفت : در مسیر پالایش و شناسایی هنرمندان برای پوشش بیمه ای مشخص شد که تعداد قابل توجهی از افرادی که تاکنون از یارانه دولتی استفاده می کردند هیچ سنخیت با حوزه فرهنگ نداشته و فعال هنری و فرهنگی نبوده اند.

اسحاقی اضافه کرد: در زمینه بیمه خبرنگاران نیز هدف وزرات فرهنگ و ارشاد از محول کردن این امر به خود نشریات، تقویت فضای رسانه ای ، کمک به قشر خبرنگار و ساماندهی امور بوده است، ضمن اینکه در این زمینه یارانه دولتی به نشریات و مطبوعات پرداخت می شود.

وی از اینکه برخی از نشریات محلی در قبال این طرح مقاومت می کنند، انتقاد کرد و گفت : این سیاست به نفع نشریات ، خبرنگاران و جامعه مطبوعاتی است.

او همچنین در این جلسه از نقش اساتید حوزه خبر تقدیر کرد و گفت: اساتید مرکز علمی ، کاربردی خبر اردبیل نقش مهمی در تربیت و پرورش فعالان رسانه ای و فرهنگی استان دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار