شهردار فردوس عنوان کرد؛
شهردار فردوس با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو در کشور از اتصال مرکز معاینه فنی خودرو در شهرستان فردوس به سامانه سیمفا (سیستم یکپارچه معاینه فنی ایران ) خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 01 November 2016

حمید حلاج‌مقدم اظهار داشت: برای نخستین بار سامانه یکپارچه کشوری در بحث معاینه فنی خودروهای سبک توسط سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ایجاد شده است و بدون مداخله انسان برای معاینه فنی خودرو اقدام می‌کند و امکان جعل وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در این سامانه، پس از ورود خودرو به مراکز معاینه فنی، پلاک خودرو توسط یک دوربین پلاک خوان ثبت شده و اطلاعات آن به سرورهای پلیس منتقل و سپس اطلاعات خودرو از سرورهای پلیس دریافت می‌شود به طوری که به محض تشخیص پلاک، اطلاعاتی شامل تمام مشخصات خودرو و همچنین اطلاعات مالک نمایش داده می‌شود و تمامی دستگاههای معاینه به سامانه متصل و امکان دستکاری و یا تغییر اطلاعات وجود ندارد.

شهردار فردوس افزود: با توجه به دستورالعمل جدید، کارتهای معاینه فنی قدیم حذف و پس از طی مراحل تست خودرو توسط مرکز پرینت کاغذی که عکس پلاک خودرو روی آن چاپ شده است به متقاضی تحویل می‌شود و همشهریان می‌توانندجهت صحت اطلاعات گواهی معاینه فنی به پایگاه اینترنتی سیمفا به آدرسwww.symfa.ir  مراجعه کنند.

نیاز 15 میلیارد ریالی مرکز معاینه فنی فردوس برای توسعه

حلاج‌مقدم هزینه اولیه راه‌اندازی این مرکز را 15 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مرکز معاینه فنی فردوس که در سال 1387 تأسیس شده است به 5 میلیارد ریال دیگر اعتبار جهت پاسخگویی به مراجعین و بروزرسانی دستگاههای جدید نیازمند است.

وی با اشاره به هزینه مبلغ 50 میلیون ریالی نصب دوربین پلاک خوان در مرکز گفت: معاینه فنی و توجه به آن به منزله نجات جان سالانه حدود 4 هزار نفر انسان بی‎گناه در شهرها و جاده‎ها است.

شهردار فردوس از پیگیری توسعه و تجهیز مرکز معاینه فنی فردوس خبر داد و افزود: با توجه به افزایش مراجعه شهروندان و مسافرین درخواست احداث خط دوم معاینه فنی سبک، خط بازرسی چشمی تست مخازن گازسوز و خط معاینه موتورسیکلت به ستاد معاینه فنی شهرستان ارجاع شده است که با موافقت این ستاد پرونده جهت بررسی به استان ارسال شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار