بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« موشک بعدی به ریاض خواهد خورد »،« آغاز عملیات جدید اطراف موصل » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۲۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 01 November 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
رهبر کره شمالی همسرش را کشته است؟
ساعت 24- روزنامه دیلی تلگراف انگلستان گزارش داد که همسر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از 7 ماه قبل در انظار عمومی ظاهر نشده است.
این روزنامه افزود که این موضوع امکان دارد نشانه بی ثباتی در پیونگ یانگ، حاملگی همسر کیم یا اختلاف این دو با یکدیگر باشد.
دیلی تلگراف به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نوشت که خانم ری آخرین بار روز 28 مارس امسال همراه همسرش در بازدید علنی به یک منطقه تجاری جدید و مجتمع بیمارستانی در پیونگ یانگ رفته بود.
این روزنامه نوشت که خانم ری به عنوان بانوی اول کره شمالی از سال 2012 همواره هنگام بازدید کیم از کارخانجات، بیمارستان ها و مجتمع های تفریحی در کنار همسرش ظاهر می شد.  تصاویر وی در رسانه های دولتی در 22 مناسبت در سال 2013 میلادی و 15 بار در سال 2014 منتشر شده بود اما در سه ماه اول امسال فقط سه بار تصویر وی منتشر شد. از آن زمان تا کنون نیز تصویر وی مشاهده نشده است.
این گزارش حاکیست که امکان دارد ری سول جو، همسر رهبر کره شمالی، به نوعی باعث عصبانیت، کیم یو جونگ ،خواهر همسرش، شده باشد که تصویر وی به شکلی روز افزون به عنوان میراث خوار قدرت و نفوذ برادرش منتشر شده و مدتی قبل مدیر سازمان تبلیغات این کشور شده است. 
روزنامه تصریح کرد: «همچنین، امکان دارد عدم ظهور ری در ملاء عام به خاطر حفاظت شدید از وی باشد». 
همچنین توشیمیتسو شیجیمورا، استاد دانشگاه واسیدا در توکیو که متخصص بررسی مسائل رهبران کره شمالی است، گفت که نشانه هایی تایید نشده وجود دارد که حاکیست ری بسیار به جانگ سونگ تایک عمو و معلم رهبر کره شمالی نزدیک بوده است. تایک در دسامبر 2013 به اتهام اقدام علیه وحدت حزب حاکم در این کشور اعدام شد.
شیجیمورا تصریح کرد که امکان دارد علل دیگری مانند حاملگی یا اختلاف میان رهبر کرۀ شمالی و همسرش در غیبت او مؤثر بوده باشد.
حمله همه جانبه روسیه به حلب
تجزیه و تحلیل یک سرویس اطلاعاتی غربی نشان می‌دهد که روسیه به زودی یک عملیات نظامی تمام عیار را در سوریه آغاز می‌کند تا از نیروهای دولتی دمشق حمایت نماید.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، ناو هواپیمابر کوزنتسوف به همراه 7 فروند ناو جنگی که هم اکنون در دریای مدیترانه حضور دارند، طی روزهای چهارشنبه تا جمعه به سواحل سوریه می رسند تا از این عملیات نظامی حمایت کنند.
این روزنامه در ادامه افزود: 3 فروند زیردریایی روسی مسلح به موشک های کروز در حال گشت زنی در اطراف سواحل سوریه هستند. یک منبع اطلاعاتی غرب در این باره تاکید کرد که مسکو در آستانه یک عملیات نظامی بزرگ در شهر حلب است.
روزنامه تایمز نوشت: روسیه از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده لازم را خواهد برد تا به نیروهای دولتی سوریه برای دستیابی به یک پیروزی بزرگ در شهر حلب کمک کند.
موشک بعدی به ریاض خواهد خورد
یک عضو هیئت ملی گفتگو کننده یمن در گفتگوهای کویت تاکید کرد که هیبت سعودی‌ها در جنگ یمن در هم شکسته و موشک بعدی مقاومت ریاض را هدف قرار خواهد داد.
"حمید رزق" عضو هیئت ملی گفتگو کننده یمن در گفتگوهای کویت و یکی از مدیران شبکه "المسیره"  در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در خصوص آخرین وضعیت جنگ علیه یمن گفت: اتهام علیه یمنی‌ها مبنی بر حمله موشکی به مکه مکرمه نشان دهنده حجم گسترده ناکامی و بحرانی است که سعودی‌ها با آن روبرو شده‌اند، آنان قصد دارند به هر وسیله ممکن از آن خارج شوند و با این رفتار خطرناک خود را از بحران موجود رهایی دهند، سعودی‌ها با خفت و خواری از این شیوه‌های پست استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: تلاش برای هدف قرار دادن مکه مکرمه که برای ما عزیز و محترم است و نسبت دادن آن به یمنی‌ها بی اساس است. سعودی‌ها می‌خواهند با این اقدام فریاد بزنند که اگر من را نجات ندهید آتش این جنگ دامن همگان را خواهد گرفت، این سیاست احمقانه‌ای است که بازتاب چندانی نیز در جهان اسلام و آزادگان نداشت زیرا همگان می‌دانند که سعودی‌ها قصد دارند با اینگونه اقدامات بر جنایت‌های خود علیه ملت یمن سرپوش بگذارند.
وی در خصوص هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی سعودی در داخل خاک عربستان گفت: اصابت موشک برکان به پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز عربستان، سعودی‌ها و پشتیبانان آنها را شوکه کرد زیرا با گذشت دوسال از آغاز جنگ علیه یمن و علی رغم سخنرانی‌های متعدد فرماندهان و مقامات سعودی در خصوص پیروزی و داشتن دست برتر در میدان، ملت یمن از حالت دفاعی به حالت هجومی تغییر موضع داده است.
او توضیح داد: موشک اول پایگاه "خمیس مشیط" را هدف قرار داد، سپس پایگاه نظامی دیگری در "طائف" هدف قرار گرفت و اکنون نیز پایگاه هوایی جده هدف قرار گرفته است، موشک بعدی به طور حتم ریاض را هدف قرار خواهد داد و پس از آن دبی و شاید دوحه هدف قرار خواهند گرفت. به طور حتم ما حق دفاع از خود را داریم و این یک حق مشروع است.
آغاز عملیات جدید اطراف موصل
به گزارش پارس نیوز،  یگان تبلیغات جنگ روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای عراقی از یگان های مختلف، ساعت شش بامداد امروز، پیشروی به سمت ساحل چپ شهر موصل را از سه جبهه آغاز کردند.
در این بیانیه که در وبگاه شبکه السومریه منتشر شده، آمده است: در پنجمین روز از عملیات "به سوی نینوا می آییم" فرزندان این سرزمین، با اراده ای آهنین، برای جنگی شرافتمندانه، عازمِ آزادسازی ساحل چپ شدند.
نیروهای عراقی در همین راستا، کرانه شرقی رود دجله را هدف قرار دادند.
عملیات آزادسازی نینوا، حدود سه هفته قبل به دستور حیدر العبادی فرماندۀ کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق، آغاز شد و هدف از آن، آزادسازی دومین شهر بزرگ عراق از چنگ داعش و نابودی این گروه تروریستی است.
لاف نتانیاهو درباره قدرت اسرائیل
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: در خاورمیانه مملو از حوادث مختلف، تنها یک سیاست می‌تواند آینده ما را تضمین کند و آن قدرتمند بودن اسرائیل است.
به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: قدرت اسرائیل رمز ماندگاری آن در خاورمیانه آشوب‌زده است.
وی در جریان سخنرانی خود در کنست به مناسبت آغاز فعالیت دوره زمستانی آن تصریح کرد: هر دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شخصا از من برای حضور در کاخ سفید به محض پایان فرآیند انتخابات دعوت کرده‌اند و این نشانه‌ای خوب از روابط مستحکم اسرائیل و آمریکا است.
نتانیاهو ضمن قدردانی از کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل، تأکید کرد: در مواردی اختلافاتی با آمریکایی‌ها پیش می‌آید و البته این امری نادر بوده و روابط ما با واشنگتن مستحکم است.
وی افزود، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که صلح در منطقه خاورمیانه از طریق قطعنامه‌های سازمان ملل محقق نخواهد شد، بلکه از طریق مذاکرات مستقیم محقق خواهد شد و این به نفع اسرائیل بود.
نتانیاهو در پایان تصریح کرد: معتقدم که اوباما همچنان به اظهارات خود وفادار خواهد ماند و پشت اسرائیل را خالی نخواهد کرد.
نیروهای عراقی آماده مبارزه باسربازان ترکیه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ یوسف الکلابی سخنگوی امنیتی نیروهای بسیج مردمی عراق گفت اگر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر ضرورت مقابله با نیروهای مسلح ترکیه در خاک عراق تاکید داشته باشند در این صورت نیروهای بسیج مردمی ما مرد میدان خواهند بود.
الکلابی افزود ما افتخار می کنیم وارد جنگی دشوارتر در تلعفر بشویم. وی ضمن تکذیب توقف عملیات نظامی آزادسازی موصل از سوی رسانه های مغرض تصریح کرد نیروهای ما نقش موثری در حمایت از مرزهای کشور در مقابل نفوذ نیروهای دشمن دارند.
الکلابی همچنین خاطر نشان کرد ما اجازه نمی دهیم که تروریست های داعش در سوریه به کمک تروریست های حاضر در موصل بیایند و یا این تروریستها از موصل به سوریه بروند.
سخنگوی امنیتی نیروهای بسیج مردمی عراق بر توانایی جنگنده های عراقی در تامین پشتیبانی هوایی از نیروهای بسیج مردمی در نبرد آزادسازی موصل تاکید کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار