رییس شورای سیاست گذاری اصولگرایان:
رییس شورای سیاستگذاری اصولگرایان با تاکید بر حمایت این شورا از برنامه ها و اقدام های دولت گفت: جریان مخالف دولت به راه نیانداخته ایم.
کد خبر: ۳۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 07 May 2015

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، در همایش همگرایی اصولگرایان در اردبیل افزود : بعضی افراد وابسته به تعدادی از جریان های سیاسی با سیاه نمایی چنین القاء می کنند که تشکیل نشست ها و همایش های مختلف ازسوی این شورا به منظور تخریب دولت انجام می شود اما با صراحت اعلام می کنم که به تبعیت از رهبری معظم از دولت تدبیر و امید حمایت می کنیم.

وی اظهار کرد : چون پیرو و مطیع اوامر و منویات مقام معظم رهبری هستیم و ایشان با قاطعیت پشتیبانی خودشان را از دولت اعلام نموده اند ، هرچند اگر کاندیدای مورد حمایتمان در انتخابات ریاست جمهوری هم پیروز نشده ، انصاف نیست که مخالف اقدام ها و برنامه های خوب دولت باشیم.

وی در عین حال تصریح کرد که به بعضی ضعف ها و کاستی های موجود در کشور به شکل منصفانه نقد داریم و در مواردی از روی خیرخواهی و دلسوزی تذکرهایی به دولت و مسوولان کشور می دهیم.

او ادامه داد : هر جا یک مدیر دولتی به صورت مخلصانه و دلسوزانه برای رفع مشکل ها و نیز رساندن کشورمان به عزت و پیشرفت تلاش می کند با قاطعیت دستش را می گیریم و از تریبون نماز جمعه سراسر کشور هم قدردانی و حمایتمان را از آن مسوول اعلام می داریم.

وی همچنین بر اینکه هدف شورای سیاست گذاری اصولگرایان از برپایی نشست ها و همایش ها در کشور به هیچ وجه جنبه انتخاباتی ندارد، تاکید کرد : ایجاد همگرایی و وحدت بین نیروهای ارزشی و معتقد به آرمان های نظام ، دعوت از چهره های مطرح اصولگرایی ، ممانعت از پراکندگی آنان و جلوگیری از اختلاف ها از اهداف اصلی ما در برپایی اینگونه برنامه ها در تهران و استان های مختلف کشورمان می باشد.

وی افزود : اکثر نشست ها و همایش هایی که ازسوی این شورا برگزار می شوند به واسطه رفع بعضی اختلاف ها میان نیروهای ارزشی و اصول گرا و نیز در ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی به دولت کمک می کند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد : معتقدم که مقام معظم رهبری از حاکمیت جو همگرایی میان نیروهای ارزشی و مخلص و نشستن نیروهای مومن و متعهد در کنار همدیگر خرسند می شوند و باتوجه به اینکه از وظایف مهم اصولگرایی حمایت از رهبری و ولایت فقیه است این اهداف را در اولویت برنامه هایمان قرار داده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ، در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بعضی ها شبهه هایی مطرح می کنند که به اصطلاح پشت این حرکت ها چه مقام ها و شخصیتهای سیاسی ایستاده اند؟ گفت : با صراحت اعلام می دارم که در قید هیچ حزب و جناحی نیستیم و با هیچ فرد و جریانی پیمان نبسته ایم و همیشه گفته ام و بازهم اعلام می دارم که مقلد مقام معظم رهبری هتسیم و بر اجرای منویات ایشان تلاش می کنیم.

وی با رد شبهه انتخاباتی بودن اینگونه نشست ها و همایش های اصولگرایان بیان کرد: ما در این مراسم ها صندلی های مجلس شورای اسلامی را تقسیم نمی کنیم بلکه همانگونه که گفتم هدف اصلی مان ایجاد همگرایی و وحدت در بین تمام اصولگرایان است چراکه تشتت آنان را به ضررمردم و میهن اسلامی می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ، با طرح این موضوع که بعضی افراد می گویند چنین نشست هایی ممکن است در آینده در انتخابات به نفع یک جریان سیاسی تمام شود تصریح کرد : چنین چیزی ممکن است اما اگر قرار بر این است که دست روی دست بگذاریم و هیچ کاری نکنیم به خاطر آنکه ممکن است در آینده روی یک جریان سیاسی تاثیرگذار باشد در این صورت باید دولت نیز هیچ برنامه ای را اجرا نکند و دست به هیچ اقدامی نزند چراکه ممکن است در آینده به نفع و یا ضرر یک جریان خاص تمام شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ابتدای شروع حرکت ما بعضی از چهره های مطرح اصولگرایی کشور در نشست هایی که برای این منظور تشکیل می دادیم با این استدلال که دیگر اصولگرایی شکست خورده و تاریخ مصرف آن تمام شده است از ما می خواستند این واژه را از عنوان مان حذف کنیم تصریح کرد : با قاطعیت به این عزیزان اعلام داشتم و در اینجا نیز اعلام می کنم که اصولگرایی اصطلاحی نیست که بتوان آن را از نیروهای انقلابی ، ولایی و ارزشی جدا کرد چراکه پایه فرهنگی ، اعتقادی و فکری دارد و متعلق به یک جریان خاص نیست.

وی بیان کرد : واژه اصولگرایی برای اولین بار ازسوی رهبر فرزانه انقلاب به کار برده شده است و در حقیقت بیانگر آرمانهای شهیدان ، امام (ره) ، ولایت فقیه و تمام ارزش های والای نظام مقدس اسلامی می باشد.

او ادامه داد : مقام معظم رهبری با درایت خودشان در برهه هایی از تاریخ سیاسی انقلاب ، اصطلاح ها و واژه هایی را به کار برده اند که هر یک از آنها تاثیرهای بسیار مثبتی در ایجاد آرامش ، ثبات سیاسی و نیز پیشبرد اهداف نظام اسلامی داشته اند که از آن جمله می توان به اصطلاح هایی مانند مردمسالاری دینی ، ناتوی فرهنگی ، مهندسی فرهنگی و نظایر آن اشاره کرد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در قسمت دیگری از سخنانش تصریح کرد که میهن اسلامی در شرایط بسیار حساس قرار دارد به گونه ای که تروریست ها و گروهک های تکفیری مانند داعش در کشورهای منطقه مانند عراق ، سوریه ، لبنان و یمن دست به جنایت ها و فجایع ضدانسانی و مغایر با موازین اسلامی و انسانی می زنند.

وی همچنین ادامه مذاکره های مربوط به تفاهم نامه ژنو را از دیگر مواردی دانست که کشورمان را از لحاظ سیاسی در سطوح بین المللی در شرایط ویژه قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه از تیم مذاکره کننده کشورمان در مباحث هسته ای با قاطعیت حمایت می کنیم خاطرنشان کرد : اما همانگونه که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند این گفت و گوها باید با دقت و حساسیت کامل دنبال شوند و نباید فشارهای نظام سطله تاثیری در مواضع عزتمندانه کشورمان در این ارتباط داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این همایش که باحضور جمعی از نیروهای اصولگرای استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل برگزار شد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در سخنان کوتاهی تاکید کرد : اینگونه همایش ها به هیچ وجه جنبه انتخاباتی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی افزود : باتوجه به قرار گرفتن کشورمان در شرایط حساس ، هدف از برگزاری چنین نشست ها و همایش هایی ایجاد وفاق و همگرایی هرچه بیشتر بین نیروهای مومن و متعهد می باشد.

وی همچنین دفاع از منویات مقام معظم رهبری و پیگیری برای تحقق هرچه بیشتر و بهتر آنها را برای همه مردم انقلابی ایران اسلامی فرض دانست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار