بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« وقتی جنگنده های ائتلاف کاروان تروریست ها را هدف قرار نمی دهند! »،« یکی دیگر از مناطق حلب به دست ارتش سوریه افتاد » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۲۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 31 October 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
یکی دیگر از مناطق حلب به دست ارتش سوریه افتاد
نیروهای ارتش سوریه کنترل کامل منطقه «منیان» در حومه جنوب غربی حلب را در اختیار گرفته و تلفات سنگینی به نیروها و تجهیزات گروه های تروریستی وارد کردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از سانا، یک منبع نظامی شامگاه یکشنبه از تسلط کامل ارتش سوریه بر منطقه «منیان» در حومه جنوب غربی شهر حلب پس از در هم شکستن گروه های تروریستی که پیشتر به این منطقه نفوذ کرده بودند خبر داد.
این منبع اعلام کرد که در اختیار گرفتن کنترل این منطقه در پی عملیات نظامی برق آسای یگان های ارتش و نیروهای مسلح و همکاری نیروهای هم پیمان آنها در محورهای متعددی از جنوب و غرب حلب صورت گرفت.
وی همچنین اظهار داشت که در پی این عملیات ده ها تروریست که اغلب آنها از گروه تروریستی موسوم به «جبهه النصره» و دیگر گروه های تکفیری وابسته به «جیش الفتح» بودند به هلاکت رسیده و بسیاری از تجهیزات آنها منهدم گردید.
بنا بر اعلام این منبع در نتیجه این عملیات نظامی، یگان های ارتش توانستند گروه های تروریستی را که به برخی از مناطق در «ضاحیه الاسد» نفوذ کرده بودند محاصره کرده و تلفات سنگینی را به نیروها و تجهیزات آنها وارد کنند.
طالبان ایران را رسوا کرد!
شبکه العربیه در وبسایت خود طی خبری تحت عنوان "طالبان، ایران را رسوا کرد" گزارش داد: «ملا ذبیح‌الله، سخنگوی طالبان افغانستان در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه الشرق الاوسط، در پاسخ به اینکه آیا طالبان اخباری مبنی بر دیدارهای محرمانه با دولت افغانستان در قطر در هفته گذشته را تایید می‌کند یا خیر، گفت: "ما مذاکرات و دیدارها محرمانه با نمایندگان دولت اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان را رد کرده و این اخبار صحت ندارد."»
ملا ذبيح الله در ادامه به الشرق الاوسط گفت: «ما روابط خوب و تماس‌های مفیدی با ایران طی تفاهمات منطقه‌ای داشته‌ایم. ایران از ما حمایت نظامی و تسلیحاتی می‌کند تا با اشغالگران آمریکایی مقابله کنیم.»
سخنگوی طالبان افغانستان ادامه داد: «مسئولان کابل مزدوران آمریکا هستند. آنها از سوی آمریکا انتخاب و تعیین شده‌اند تا اهداف آمریکایی را محقق ساخته و وابسته به آنها باشند. عربستان و بقیه کشورهای عربی واقعیت این امر را می‌دانند. تمامی مسلمانان می دانند که آمریکا، نظام در افغانستان را منهدم کرد و جنگ علیه مسلمانان را آغاز نمود و آنها همچنان مردم را در کشور ما می‌کشند و خانه‌ها را منهدم می‌کنند.»
گفتنی است که کشورهای عربی، طالبان را یک گروه ترویستی می دانند که در افغانستان عملیات علیه برخی سازمان های دولتی صورت می دهد. این در حالی است که برخی مسئولان افغان با  آمریکا و اعراب همدست شده اند و علیه مردم افغانستان توطئه می کنند. نمونه این مسئله در عراق است که برخی سیاسیون وابسته به عربستان سعودی از داعش حمایت می کنند و شهر موصل را دو دستی به داعش تقدیم کرده اند.
 وقتی جنگنده های ائتلاف کاروان تروریست ها را هدف قرار نمی دهند!
یک فرمانده عراقی تاکید کرد نیروهای ائتلاف آمریکایی کاروان‌های تروریست‌ها که از موصل خارج می‌شوند و یا از رقه وارد موصل می‌شوند را هدف قرار نمی‌دهند و حملاتشان به مواضع تروریست‌ها تاثیر گذار نیست.
"حسن عبدالهادی" مسؤول رسانه‌ای گردان‌های سید الشهدای عراق در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم پیشروی نیروهای عراقی به سمت شهر موصل را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و در این باره گفت: در محورهای دیگر پیشروی نیروهای عراقی چشمگیر است و تعداد زیادی از تروریست‌های داعش کشته شده‌اند، چندین منطقه در حمدانیه، بطله، تلکیف، شورا و مناطق دیگر با موفقیت آزاد شدند. جنگنده‌های ارتش به خوبی از نیروهای عراق پشتیبانی می‌کنند و پلیس فدرال پیشروی چشمگیری به سمت موصل داشته است. تا رسیدن به شهر موصل و وارد شدن به آن زمان زیادی باقی نمانده است.
مسؤول رسانه‌ای گردان‌های سید الشهدا در خصوص تعداد نیروهای حشد الشعبی شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل گفت: اطلاع دقیقی از تعداد نیروهای حشد الشعبی که در عملیات مشارکت کرده‌اند ندارم اما گمان می‌کنیم در حدود 50 هزار نیرو در منطقه عملیاتی موصل قرار دارند، این یک آمار دقیق نیست.
وی در خصوص حملات جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا به مواضع تروریست‌ها در موصل گفت: نیروهای ائتلاف بین‌المللی کاروان‌های تروریست‌ها که از موصل خارج می‌شوند و یا از رقه وارد موصل می‌شوند را هدف قرار نمی‌دهند، حملاتشان به مواضع تروریست‌ها تاثیر گذار نیست و تنها می‌خواهند حضور و مشارکت خود در عملیات را اثبات کنند. عراقی‌ها به ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مبارزه با تروریسم و حشد الشعبی تکیه دارند.
او همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعاتی که از نیروهایمان به دست آوردم تعدادی از خانواده‌های آواره به  نیروهای حشد الشعبی پناه آورده‌اند و در مناطق مختلف برخی از مردم به پیشواز این نیروها می‌روند و از رفتار داعشی‌ها با خانواده‌هایشان شکایت می‌کنند. به لطف خدا حشد الشعبی، ارتش و پلیس فدرال تمام تلاش خود را برای موفقیت عملیات به کار می‌بندند.
این فرمانده عراقی در پایان گفت: داعشی‌ها چندین حلقه چاه نفت و انبارهای گوگرد را آتش زدند تا با ایجاد دود شدید پیشروی نیروهای عراقی را با مشکل روبرو کنند اما به لطف خدا پیشروی همچنان ادامه دارد و نیروهای مهندسی پل‌هایی را که داعشی‌ها منفجر کرده بودند، بازسازی کردند.
ابهام دوباره در صحت انتخابات آمریکا
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما دونالد ترامپ در اظهاراتی در کلرادو گفت: ما طی نه روز قرار است در کلرادو برنده شویم و قصد داریم در کاخ سفید برنده شویم. چه کسی رای داده است؟ آیا فکر می کنید این آرا به صورت مناسب شمارش می شود؟
 بنابراین وقتی شما این برگه آرا را به صندوق می اندازید فکر می کنید که به درستی شمارش می شود. شما می توانید ببینید که آرای شما به درستی شمارش شده باشد. من می دانم همه می گویند البته همه چیز قانونی است شاید من فردی هستم که شک بیشتری دارم.
وی افزود: من می دانم اوباما گفت که کشور ما بر اساس قانون استوار است اما 8 سال پیش وقتی وی در انتخابات رقابت می کرد گفت که در شیکاگو آرا به نفع وی درآمد.
امزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ما در آستانه تغییر تاریخی قرار داریم. این تغییر، قدرت را از نهاد ناکام سیاسی انتقال می دهد و قدرت را به خانواده ها، جامعه ها و شهروندان باز می گرداند. بنابراین، رای گیری زودهنگام در جریان است و آرای خود را به صندوق بیندازید.
وقتی خبرنگار مصری سعودی ها را موش بیابان نامید
به گزارش بولتن نیوز، پنجشنبه گذشته «ایاد مدنی» وزیرپیشین فرهنگ و اطلاعات عربستان و دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در نشستی در تونس در حین خطاب قرار دادن «الباجی السبسی» رئیس جمهور تونس به اشتباه نام السیسی، رییس جمهور مصر، را به زبان آورد و گفت: جناب آقای القائد الباجی السیسی رئیس جمهور تونس... (با خنده) ببخشید السبسی، این اشتباه فاحشی است و مطمئنا جناب آقای رئیس جمهور "در یخچال شما چیزی بیش از آب پیدا می شود".
اشاره مدنی به اظهارات اخیر السیسی در کنفرانس هفته گذشته جوانان در شرم الشیخ بود که طی آن السیسی گفته بود: من هم جزئی از شما هستم... من به مدت 10 سال در یخچال خانه ام تنها آب بود، اما هیچ کس صدای اعتراض مرا نشنید و لب به اعتراض باز نکردم.
"یوسف الحسینی" مجری شبکه مصری در واکنش به این اقدام وزیر پیشین فرهنگ و اطلاعات عربستان سعودی در یکی از پست های خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: زمانی که موش های بیابان گمان می کنند، شیر هستند، ما هم برای آنان ابراهیم پاشا (ابو اصبع) را می فرستیم.
وی در سخن خود، به اقدام ابراهیم فرزند محمد علی حاکم مصر در قرن 18 مبنی بر تخریب الدرعیه و از بین بردن اولین حکومت سعودی اشاره داشت.
تندیس معروف ابراهیم پاشا واقع در میدان اوپرا در قاهره، به دلیل این که با انگشت سبابه خود به مقابل اشاره کرده به "ابو اصبع" معروف است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار