رئیس ستاد اربعین استان مرکزی خبر داد؛
تابناک: فیلی با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران از 4 روز پیش از اربعین آغاز خواهد شد و تا 3 روز پس از آن ادامه خواهد داشت گفت: برای خدمت رسانی به 30 هزار زائر اربعین در مرز مهران تدارک لازم در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۳۲۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 30 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، عزیز فیلی، رئیس ستاد اربعین استان مرکزی روز یکشنبه در یازدهمین و آخرین نشست ستاد اربعین استان مرکزی که در سالن اجتماعات معاونت هماهنگی عمرانی استانداری برگزار شد از آمادگی برای خدمت رسانی به 30 هزار زائر اربعین در مرز مهران خبر داد و گفت: با تلاش کمیته های 14 گانه که در این راستا تشکیل شده است 7 موکب آماده خدمت رسانی به زائران است.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی از اهمیت اخذ مجوزهایی لازم نظیر ویزا و پاسپورت و لزوم پایبندی به قوانین سخن گفت و افزود: موکب ها با امکان اسکان و تغذیه در مناطق مختلف عراق اسقرار یافته اند که بزرگترین آن ها در ضلع غربی صحن حضرت زهرا علیها سلام، در حرم حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است که توانایی اسکان 5000 نفر و پذیرایی از 10000 نفر را دارد.

وی افزود: در ضلع شرقی این صحن در کنار پارکینگ طبقاتی، ساختمانی 7 طبقه از وقف الشیعی عراق در اختیار گرفتیم که در حال حاضر متصدیان در حال تجهیز آن هستند که حدود 5000 نفر ظرفیت خواهد داشت.

فیلی از یک آمفی تئاتر در پل تقاطع کوفه، نجف و کربلا با ظرفیت 2500 نفر صرفا جهت اسکان زائرین خبر داد و با اشاره به  موکب های مسیر پیاده روی نجف به کربلا خاطر نشان کرد: در موکب عمود 809 پذیرای 700 نفر جهت اسکان و 1000 نفر برای پذیرایی، عمود 1178 با ظرفیت 450 نفر جهت اسکان و 1000 نفر را برای پذیرایی و در عمود 1222 با قابلیت پذیرایی از 2000 نفر اماده خدمت رسانی به زائرین خواهیم بود.

وی همچنین به حضور یک موکب در شهر کاظمین و باب المراد امامین جوادین علیهم السلام با حمایت اوقاف اشاره کرد و از حضور موکبی دیگر در 5 کیلومتری نجف به بغداد با امکانات 600 نفری برای خدمت رسانی سخن گفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران از 4 روز پیش از اربعین آغاز خواهد شد و تا 3 روز پس از آن ادامه خواهد داشت افزود: در شهر نجف نیز تدارکات لازم برای اسکان و پذیرایی از زائران ترتیت داده شده است.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی اجتماع بزرگ زائران اربعین در اواخر آبان ماه را حرکتی تاثیر گذار خواند و بیان کرد: در جلسات متعدد ستاد اربعین با ستاد عتبات عالیات استان، یک ستاد ارائه کلیه خدمات و امکانات لازم به زوار را بر عهده دارد و اقلام به صورت متمرکز جمع آوری خواهند شد و مدیریت واحدی صورت می گیرد.

فیلی با بیان اینکه به هیئت ها و دستگاه های مختلف استان در مناطقی نظیر خیرآباد، ورودی اراک، سردشت، میدان بسیج، ساوه، محلات، نوبران و غرق آباد خدمت رسانی انجام می شود بیان کرد: زائر سرای زینب کبری در شهر مهاجران نیز برای خدمت رسانی به زائران برقرار شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار