مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری:
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: صندوق توسعه ملی با توجه به شرایط کاری خود می تواند بسترساز فرصت های مناسبی برای اشتغال در استان ها باشد.
کد خبر: ۳۲۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵ 29 October 2016

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ شریف خسروی طی ارتباط مستقیم با با مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اشتغال وزارت کشور که از طریق ویدئو کنفراس با تمامی دفاتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری های سراسر کشور انجام شد افزود: صندوق توسعه ملی باید با اتخاذ تصمیمات راهبردی نسبت به ایجاد فرصت های بیشتر و گسترده تر برای ایجاد اشتغال جوانان در استان ها به ویژه استان کرمانشاه که با بیکاری مواجه هستیم اقدام کند.

وی اظهار داشت: از مسئولین این صندوق درخواست دارم که با تخصیص اعتبارات و تسهیلات به موقع و مناسب زمینه ارتقاء فضای کسب و کار را فراهم کنند.

وی با اشاره به مرکزیت پزشکی استان کرمانشاه در منطقه غرب کشور اظهار داشت: استان کرمانشاه قطب پزشکی غرب کشور است و بسیاری از افراد در استان به دنبال ایجاد کمپینگ های تخصصی پزشکی هستند اما دسترسی به استفاده از تسهیلات این صندوق را ندارد لذا گسترش چتر حمایتی این صندوق موضوعی بسیار مهم و اساسی است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خاطرنشان ساخت: مبالغ ریالی صندوق توسعه ملی در استان ها برای اعطای تسهیلات به بانک هایی تخصیص می یابد که این بانک ها به لحاظ اینکه غیر تخصصی هستند زمان استفاده از این تسهیلات را بسیار طولانی می کنند که برای فعال اقتصادی و سرمایه گذار دیگر به صرفه نخواهد بود لذا از مسئولین این صندوق می خواهیم که تسهیلات و اعتبارات خود را بانک های تخصصی اختصاص دهند.

 خسروی بیان داشت: چنانچه شرایط پرداخت و چگونگی فعالیت این صندوق برای کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری استان ها بیشتر مشخص شود می توان از این صندوق برای توسعه کارآفرینی و اشتغال در استان ها استفاده کرد.

شایان ذکر است موضوع این ارتباط مشکلات و موانع پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی بود و  در مورد مشکلات صندوق مانند   (دیر ابلاغ شدن آیین نامه- زمان کوتاه باز پرداخت - فرایند طولانی پرداخت تسهیلات-  در نظر نگرفتن  اولویت های استان ها و ... )  بحث شد و مقرر گردید صندوق توسعه ملی نظرات استانداری ها را مورد بررسی قرار داده و وزارت کشور تا حصول نتیجه پیگیری نماید. همچنین مقرر گردید جلسات از طریق ویدئو کنفرانس در فواصل منظم برگزار شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار