کد خبر: ۳۱۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 28 October 2016

 تابناک آذربایجان غربی، 
با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده و سردسیر بودن شرایط جوی و محورهای مواصلاتی استان و نیز در پیش بودن زمستان و فصل سرما، نکات زیر جهت رفاه و آسایش حال رانندگان و مسافران و نیز کاهش خطرات و تصادفات جاده ای استان توصیه می شود:

 

1. قبل از هرگونه اقدام به سفر از سالم بودن سیستم های فنی خودرو به ویژه سیستم گرمایی و برف پاك کن ها اطمینان حاصل نمایید و با سوخت کافی سفر کنید.

2. وسایل ایمنی از جمله زنجیرچرخ و نقشه محورهای مواصلاتی و نیز شماره تلفن های مراكز ضروری را همراه داشته باشید.

3. از وضعيت جاده ها و مسير حركت مطلع شويد و به توصيه هاي پليس راه در مورد جاده ها يا عدم مسافرت در موارد غير ضروري در زمستان به ويژه در جاده هاي برف گير توجه نماييد.

4. زمان رسيدن به مقصد را با توجه به تاخير به علت بعد مسافت، بارش برف سنگين ،كاهش ديد ،مسدود بودن جاده و تصادف احتمالي خودروها پيش بيني نمايید و زمان تقریبی رسیدن خود را به مقصد اطلاع دهید.

5. وسایل گرمایی اعم از پتو و ... مقداری آب و آذوقه به همراه داشته باشید و از سالم بودن لاستیک زاپاس و جک خودرو اطمینان حاصل کنید.

6. در هنگام بارندگی سطح اصطکاک چرخ های اتومبیل با آسفالت سطح سواره رو کاهش می یابد لذا رانندگان محترم باید با رعایت همه اصول ایمنی و سرعت مطمئنه رانندگی کنند و با کاهش سرعت در خیابانهای عابررو از پاشیدن آب و گل به سمت عابران پیاده جلوگیری نمایند.

7. در شرایط یخبندان از هرگونه گردش و انحراف ناگهانی خودداری کرده و توجه داشته باشید حتی در صورت پاشیده شدن نمک و شن بر روی جاده، سطح راه ممکن است لغزنده باشد.

8. در شرایط مه گرفتگی هم از نور پایین استفاده کنید و در صورتی که نمی توانید بیشتر از صد متر مقابل خود را ببینید، چراغ های مه شکن خود را روشن نمایید.

9. چنانچه قصد دارید سرعت خود را کاهش دهید و به آرامی از ترمزها استفاده کنید تا با روشن شدن چراغ های ترمز، رانندگانی که پشت سر شما حرکت می کنند از کم شدن سرعت شما آگاه شوند.

10. وسایل هشدار دهنده خودرو از قبیل،‌ بوق، فلاشر، چراغ های راهنما و غیره را بازدید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

 

با توجه به اینکه در سالیان گذشته نقاط گردنه قوشچي پيچ شريف آباد، 30 كيلومتري ذوب آهن، سه راهي دارلك و جاده اروميه – مهاباد، میدان آذربایجان(کمربندی) سلماس تا پل هوایی، تقاطع روستای کوزه کهریز در محور ارومیه – مهاباد، تقاطع سد نوروزلو در محور بوکان، تقاطع امیرآباد در محور میاندوآب – مهاباد، روستای تکلک در محور خوی سلماس و ترشکان به عنوان نقاط پرحادثه استان از نظر تصادفات رانندگی اعلام شده اند و محور مواصلاتی سلماس -ارومیه به عنوان پرتصادف ترین جاده شمال غرب کشور در سال 93 شناخته شده، لذا لازم است تا رانندگان عزیز هنگام رانندگی در این محورها و جاده ها نهایت دقت و تمرکز را داشته باشند تا ضمن کاهش خطر تصادفات و حوادث جاده ای، سفری بی خطر و توام با آرامش را داشته باشند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار