مدرس دانشگاه پیام نور ارومیه گفت: در دین اسلام و سیره پیامبر(ص) استفاده از لباس‌های رنگ روشن و سفید همواره مورد تأکید بوده و پیامبر(ص) نیز همیشه مسلمانان را به استفاده از این لباس‌ها تشویق می‌کردند.
کد خبر: ۳۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 06 May 2015

علی وطن‌پرست، مدرس دانشگاه پیام نور ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: از نظر روان‌شناسی رنگ‌های گرم همیشه نماد انرژی بخشیدن و پیش‌زمینه‌ای برای کار و کوشش نیز هست که اسلام بر این موضوع نیز تأکید بسیار دارد.

وی در ادامه افزود: رنگ‌های سرد نیز نماد آرامش بخشیدن بوده و بیشتر برای محل استراحت مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر این استفاده از رنگ سفید که نشانه صداقت و شفافیت در مسائل اجتماعی و سیاسی بوده و در دین اسلام نیز بسیار به استفاده از این رنگ لباس‌ها تأکید شده است.

وطن‌پرست تصریح کرد: متأسفانه در جامعه کنونی استفاه از لباس‌هایی با رنگ تیره در بین جوانان رواج پیدا کرده و این موضوع به دور از فرامین سیره پیامبر(ص) است، چرا‌که دین اسلام استفاده از لباس‌های رنگ تیره را برای مسلمانان مکروه می‌داند و طبق آن از این لباس‌ها می‌توان در مراسم خاص مانند عزاداری‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به باورهای غلط در جامعه اظهار کرد: بعضی از افراد در جامعه استفاده از این رنگ لباس‌ها را نمادی برای مسخره کردن دیگران می‌دانند و در همین راستا توجه به تأکید استفاده از این لباس‌ها در جوانان کاهش پیدا خواهد کرد.

وطن‌پرست ادامه داد: البته این نوع استفاده از لباس‌های رنگ روشن در جامعه باید با عرف و شئونات اسلامی همراه بوده و شخصیت اجتماعی فرد را در هر وضعیتی حفظ کند.

مدرس دانشگاه پیام نور ارومیه اظهار کرد: صدا و سیما، رسانه‌های سمعی و بصری و مدارس از مهمترین ابزارها برای از بین بردن فقر فرهنگی در جامعه بوده و می‌توان با فرهنگ‌سازی در جامعه علاوه بر از بین بردن فقر فرهنگی، جامعه را با دیدگاه‌های اسلامی در نحوه پوشش همسو کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار