کد خبر: ۳۱۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 26 October 2016


مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان البرز گفت: اربعین نمایشی بزرگ از حماسه وحدت امت اسلامی و مستضعفین عالم است.

حجت الاسلام علی الهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جاذبه ی حسینی، قلب ها و جان های خسته از دنیای مادی را به سوی خود می کشاند و زائر قبر امام مظلوم ما باید بداند که (کان کمن زارالله فی عرشه..) اگر با نیت پاک در این مسیر گام بردارد، به زیارت خداوند در عرش رفته است.

وی اظهار داشت: یا در روایت دیگری داریم ( عن اباعبدالله (ع):کمن زار رسول الله صلی الله علیه وآله..) ولذا فرصت اربعین، فرصت بی نظیر برای تطهیر است.

وی گفت: اربعین حسینی، تجلی پرشکوه میلیون ها دلباخته ی سرافراز، از ده ها کشور جهان می باشد که جلوه هایی از ایثار و فداکاری و اخوت اسلامی را در سرزمین جانباخته ی کربلا به منصه ی ظهور می کشاند و علاوه بر آنکه بیانگر انسجام و وحدت امت اسلامی است، از سوی دیگر رعب و وحشت را در دل مستکبران جهان و عوامل فریب خورده ی آنان می اندازد.

الهی افزود: از آنجا که فلسفه ی حرکت سید الشهدا(ع) مبارزه با ظلم و جهل بود، که فرمودند : (من رای سلطاناً جائرا..) یا آنجا که در فرازی از زیارت اربعین از آقا امام صادق(ع) می خوانیم که: (و بزل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله..) که جدمان حسین(ع) جان داد، تا جامعه ای را که در گرداب جهل و نادانی و ضلالت بود رهایی بخشد، و راه رهایی را جز در خون دادن ندید.

وی ادامه داد: امروز هم جهان اسلام در پیچیده ترین و سخت ترین مواجه ی خود با مستکبران عالم و دست نشانده های آنان است، بی شک اربعین حسینی، خون تازه ای برای مبارزه با دشمنان در رگ های پیکره ی اسلام وارد می کند.

این مسئول بیان داشت: از این نگاه دانشجویان بسیجی ما با این شعار که اربعین بر قلب ما و عزم ما استوار است(انّی احامی ابداً عن دینی) وبا توجه به تجربه ی ارزشمند انقلاب اسلامی که بیانگر آن است که تنها راه مقاومت و موفقیت در برابر مستکبران و زیاده خواهان پیروی از مکتب سرخ عاشوراست و این مهم هم میسر نمی گردد جز با حضور پرشکوه در عرصه های حساس جهان اسلام که یکی از مهم ترین این صحنه ها، اربعین حسینی می باشد.

وی گفت: با اتحاد و یکپارچگی به مصداق آیه ی شریفه ی قرآن : (صفاً کانهم بنیان مرصوص) در این مسیر قدم برمی دارند و ما همه وظیفه ی خود می دانیم که هرساله بر شکوه و عظمت این مراسم بیفزائیم و طبق فرموده ی رهبر انقلاب به جهانیان نشان خواهیم داد که اربعین یکی از نشانه های عزم راسخ ملت بزرگ و انقلابی ما می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار