رئیس جهاد کشاورزی اردبیل خبرداد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۰۰ درصد چغندر بذری و بیش از ۸۰ درصد ذرت بذری کشور در استان اردبیل تولید می شود.
کد خبر: ۳۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲ 05 May 2015

به گزارش تسنیم،‌ عدیل سروی در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل از نظر مساحت دارای 17 هزار و 953 کیلومتر مربع زمین کشاورزی است که حدود 4 درصد تولیدات کشاورزی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود.

وی گفت: رتبه اول کاربری کشاورزی در کشور متعلق به استان اردبیل است که استان دارای 50.4 درصد مراتع و 3.5 درصد جنگل است که 100 درصد تولید چغندر بذری کشور و بیش از 80 درصد ذرت بذری در استان اردبیل تولید می‌شود که از لحاظ تولید سیب‌زمینی نیز استان اردبیل رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: استان اردبیل در تولید عدس رتبه اول کشور،‌ پرورش گاومیش رتبه دوم کشور، تولید دانه‌های روغنی رتبه سوم کشور، تولید ذرت دانه رتبه پنجم کشور و در تولید عسل نیز رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

سروی تصریح کرد:‌ سومین ایل بزرگ عشایری کشور با جمعیت حدود 66 هزار و 500 نفر و با پرورش یک و نیم میلیون رآس دام در استان اردبیل زندگی می‌کنند که یک پتانسیل و ظرفیت بزرگ در حوزه تولیدات دامی برای استان است.

وی بیان کرد: متوسط بارندگی در استان اردبیل 320 میلی‌متر در سال است که 298 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی قابل استحصال از این آب‌ها وجود دارد که در سال 93 در حوزه آب و خاک با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری 10 میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی در کشور اختصاص یافت که سهم استان اردبیل در اراضی پایاب خدا آفرین قابل توجه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای اجرایی‌شدن این پروژه در استان اردبیل دو مشکل اساسی داشت که تخصیص آب و انتخاب مجری برای کار بود که هفته گذشته این موانع نیز برطرف شده و اجرای شبکه‌های فرعی آب‌رسانی به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ و مورد تایید قرار گرفت.

سروی افزود: اعتبارات سال 93 اداره کل جهاد کشاورزی استان اردبیل نسبت به سال های 91 و 92 در حدود 157 درصد رشد داشته است که 165 پروژه از محل اعتبارات استانی برای سال 93 پیش‌بینی شده بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار