سختی ناتمام
تابناک: عکاسان ورزشی که برای پوشش مسابقه فوتبال تیم های نفت تهران و سپاهان به ورزشگاه رفته بودند بار دیگر به خاطر ناهماهنگی هیات فوتبال و نیروی انتظامی دچار مشکل شدند.
کد خبر: ۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰ 06 February 2015

به گزارش تابناک، یکی از حاشیه هایی که همواره در جریان مسابقات فوتبال لیگ برتر برای عکاسان ورزشی صورت می گیرد، اختلاف با نیروی انتنظامی است. نیروی انتظامی همواره به بهانه های مختلف مثل ID کارت، کاور و یا مباحث دیگر به عکاسان ایراد گرفته و از ورود آن ها به زمین جلوگیری می کند.


آخرین مشکل این عکاسان با نیروی انتظامی در جریان دیدار تیم های نفت تهران و سپاهان اصفهان اتفاق افتاد، نیرویی که وظیفه چک کردن ID کارت، کاور عکاسان و فیلمبرداران خبری را بر عهده داشت به بهانه چک کردن نام فیلمبرداری، او را از گرفتن تصویر اول بازی محروم کرد، این اتفاق در حالی بود که ID کارت، کاور این فرد به گفته حاضران مشکلی نداشت.

عزیز الله مشفقی، عکاس و گزارشگر ورزشی در این باره گفت: متأسفانه این مشکلات همیشه برای عکاسان ورزشی وجود دارد و هر هفته که برای پوشش مسابقات لیگ برتر به ورزشگاه می آیند با چنین مباحثی رو به رو می شوند و هر هفته به بهانه های مختلف با رفتار زننده و توهین آمیز از ورود ما به زمین چمن جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: در جریان مسابقه فوتبال تیم های سپاهان و نفت تهران سربازی که وظیفه چک کردن ID کارت، کاور عکاسان و فیلمبرداران خبری را برعهده داشت، به بهانه چک کردن نام فرد با تصویرش از ورود وی جلوگیری کرد که این مسئل سبب شد که وی نتواند تصویر ورود دو تیم در ابتدای بازی را بگیرد. من به سرباز حاضر گفتم اجازه دهید این فیلمبردار که ID کارت، کاورش مشکلی ندارد وارد زمین شده و تصویرش را بگیرد اما وی اجازه نداد.

این عکاس و گزارشگر ورزشی بیان کرد: پس از بر طرف شدن این مشکل ما وارد زمین شدیم تا به کار عکاسی خود بپردازیم، در بین دو نیمه بار دیگر این موضوع تکرار شد و سربازی که وظیفه چک کردن کارت خبرنگاران را داشت مرا هل داد و مافوق آن شروع به توهین کردن، کردن و  گفت که تو قصد بی ادبی داری در صورتی که ما هیچ گونه بی احترامی و توهینی به وی نداشتیم، پس از صحبت های وی کارت و کاور ما را بار دیگر چک شد و ما وارد زمین شدیم.

وی افزود: پس از اتمام بازی چند نفر از اعضای نیروی انتظامی با افراد دیگری که ملبس به لباس شخصی بودند و حاضر نشدند کارت خود را نشان دهند، وارد زمین چمن شدند و شروع به تهدید من و یکی دیگر از عکاسان کردند و تأکید داشتند که اگر بار دیگر چنین مشکلاتی به وجود آید از ورود من در ورزشگاه جلوگیری می کنند، این مسئله در حالی بود که من اصلا مشکلی ایجاد نکرده بودم و مسائل ایجاد شده به خاطر بهانه گیری ها سرباز مذکور بود.

مشفقی تصریح کرد: البته بعد از این مباحث نیز فرمانده این افراد از ما عذرخواهی کرد و به خاطر رفتار سربازهای تحت امرش پوزش طلبید.

وی دلیل اصلی این مسئله را عدم وجود یک نیروی ثابت از سوی هیئت فوتبال دانست و افزود: اگر فرد ثابتی از سوی هیئت فوتبال برای چک کردن کارت و کاور عکاسان وجود داشته باشد چون وی شناخت کامل از عکاسان و فیلمبرداران دارد، دیگر چنین مشکلاتی به وجود نمی آید.

چنین اتفاقاتی برای عکاسان ورزشی شاید دیگر تکراری شده باشد، آن ها در طول هر لیگ شاید بیش از 10 بار با چنین مشکلاتی رو به رو باشند اما کسی به فکر بر طرف کردن چنین مشکلات نیست و روابط عمومی هیئت فوتبال هم که وظیفه پیگیری این مطالبات خبرنگاران را دارد، کاری نمی کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار