رئیس شورای اسلامی استان قم:
رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: هم‌اکنون وضعیت دشت مسیله و دریاچه حوض سلطان به‌ شدت بحرانی است.
کد خبر: ۳۱۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 16 October 2016
به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری با اشاره به وضعیت بحرانی دشت مسیله اظهار کرد: هم‌اکنون وضعیت این دشت و دریاچه حوض سلطان به‌ شدت بحرانی است، دلیل اصلی این موضوع رعایت نکردن حق آبه‌های محیط زیستی است و منابع آبی مورد نیاز این مناطق تأمین نشده است.

وی ادامه داد: تأمین نشدن حق آبه‌های موردنیاز دریاچه حوض سلطان و دشت مسیله باعث بحرانی شدن این مناطق شده است و این موضوع روی وضعیت آب‌ و هوای شهرهای مرکزی کشور همچون قم، سمنان، کاشان و تهران تأثیرات منفی می‌گذارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم در خصوص ضرورت اقدام سریع دستگاه‌های کشور برای حل بحران دشت مسیله تصریح کرد: باید متولیان امور در وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی تدابیری عاجل در خصوص این دست بیاندیشند، بی‌توجهی به این بحران زیست‌محیطی زندگی در شهرهای مرکزی کشور به‌خصوص قم را به خطر می‌اندازد.

بختیاری با اشاره به بحران گرد و غبارها در قم اظهار کرد: بحران زیست‌محیطی به وجود آمده در دریاچه حوض سلطان و دشت مسیله منجر به این شده که در این مناطق بستر خشک نمکی به وجود بیابد و باید مدیران ارشد کشور فکری در خصوص این بحران زیست‌محیطی کنند.

وی ادامه داد: روستاهای استان محدود هستند و مردم استان بیشتر در شهر قم سکونت دارند، این شهر یک کلان‌شهر است که جمعیت زیادی دارد و بیشترین تبعات زیست‌محیطی دشت بحرانی مسیله متوجه آن است، پیش‌گیری نکردن در خصوص بحران‌های زیست‌محیطی تبعات زیادی را به دنبال دارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در خصوص وضعیت دریاچه حوض سلطان و دشت مسیله ما شاهد غفلت بودیم و به مسائل این مناطق توجه کافی نشد و همین موضوع وضعیت دریاچه حوض سلطان و دشت مسیله را به‌سوی شرایط بحرانی برد، مدیران و رسانه‌های استان باید وضعیت مشکلات زیست‌محیطی این مناطق را مطرح کنند تا مدیران ارشد کشور فکری در این خصوص کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار