مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: در استان یزد سالانه بالغ بر 300 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌ تب مالت واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 15 October 2016

به گزارش تابناک یزد،حدادزاده  اظهار داشت: از آنجا که دامپزشکی مسئولیت تامین سلامت دام و رصد آن را بر عهده دارد، یکی از عملیات‌های مستمر این مرکز واکسیناسیون دام‌ها در مقابل انواع بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است.

وی عنوان کرد: در این راستا در استان یزد سالانه 300 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌‌های شایع به ویژه تب مالت واکسینه می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد یکی دیگر از فعالیت‌های نظارتی دامپزشکی را کشتار دام دانست و افزود: در استان یزد سالانه 304 هزار راس دام سبک و سنگین و 6 میلیون طیور در کشتارگاه‌ها کشتار می‌شوند.

وی عنوان کرد: این نظارت‌ها شامل نظارت بر کشتار حلال دام، کشتار بهداشتی و پایش سلامتی دام‌های کشتار شده قبل و بعد از کشتار است.

حدادزاده یکی دیگر از بیماری‌های شایع مشترک میان انسان و دام را بیماری تب کریمه کنگو دانست و خاطرنشان کرد: چندی پیش این بیماری در یزد شیوع پیدا کرده بود اما با اجرای طرح پیش‌سرد لاشه‌های دام این نگرانی برطرف شد و این بیماری تحت کنترل درآمد.

وی تصریح کرد: با افزایش نظارت‌های دامپزشکی و اجرای طرح‌های واکسیناسیون و دیگر طرح‌های بهداشتی، آمار تلفات در واحدهای پرورش طیور استان یزد هفت درصد کاهش یافته است.

حدادزاده خاطرنشان کرد: میزان تلفات به ویژه در طیور در گذشته در واحدهای مرغداری بالا بود اما با تلاش کارشناسان دامپزشکی و مراقبت‌های بهداشتی همچنین همکاری و مشارکت پرورش‌دهندگان طیور، میزان تلفات تا حد قابل توجهی کاهش یافته و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی منظم و کنترل به موقع بیماری‌ها در سطح مرغداری‌ها، میزان تلفات را بیش از این کاهش دهیم.

وی، بهداشت و سلامت دام را از موارد ضروری برای تامین بهداشت جامعه دانست و افزود: بهداشت و سلامت از ارکان مهم توسعه است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه قدم‌های خوبی برداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار