کد خبر: ۳۰۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 10 October 2016
استاندار ایلام گفت: نرخ رشد جمعیت در این استان باید نسبت به سایر استان ها بیشتر باشد اما براساس آمارهای اکنون از این میزان و میانگین کشوری کمتر است.
به گزارش ایرنا محمدرضا مروارید در نشست شورای راهبردی جمعیت استان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود، این استان ظرفیت داشتن جمعیت بیشتری از میزان فعلی (593 هزار نفر) را دارد.
وی افزود: باید در این خصوص عواملی را که باعث عدم افزایش نرخ جمعیت در استان شده شناسایی، بررسی و موشکافی کرد و برای افزایش آن راهکارهای مناسب ارائه شود.
مروارید یکی از راه های توسعه هر کشور را داشتن آمار دقیق از وقایع حیاتی دانست و یادآور شد: می توان با مقایسه این آمار نسبت به سال های قبل، اطلاعاتی تهیه کرد و کارهای مطالعاتی را برای رسیدن به نقطه مطلوب انجام داد.
وی همچنین خواستار حمایت های اقتصادی بعنوان مشوق هایی برای افزایش نرخ زاد و ولد در این استان شد.
مدیرکل ثبت احوال ایلام نیز در این نشست با اشاره به آمار جمعیتی استان گفت: جمعیت این استان اکنون 593 هزار و 326 نفر است که از این میزان 50 و 6 دهم درصد را مردان و 49 و چهارم دهم درصد را زنان تشکیل می دهند.
مجید تیموری متوسط نرخ رشد جمعیت را در استان در 2 سرشماری قبلی (85 و 90) یک و 2 دهم درصد اعلام کرد و افزود: نرخ ولادت در استان 18 و 83 دهم درصد است که این میزان ایلام را در رده 20 کشوری قرار داده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار