با گذشت 2 ماه از وعده رییس جمهور آذربایجان،هنوز هیچ اقدام عملی برای اجرای ویزای فرودگاهی انجام نشده است.
کد خبر: ۳۰۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 09 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، اواسط مردادماه بود که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کشورمان که به آن کشور سفر کرده بود، از برخی اقدامات جهت تسهیل سفر ایرانیان به آذربایجان خبر داد که این موضوع با بازتاب فراوانی در رسانه های دو طرف همراه شد.

البته برخی رسانه ها سخنان رئیس جمهور آذربایجان را حمل بر لغو روادید برای ایرانیان کرده بودند که چند روز پس از این موضوع، یک مقام مسئول، اخبار مطرح شده درخصوص لغو روادید آذربایجان برای اتباع ایران را اصلاح کرد و گفت: جمهوری آذربایجان برای اتباع ایرانی لغو روادید نکرده است بلکه تنها تسهیلات روادید فرودگاهی برای ایرانیان در نظر گرفته است.

با گذشت 2 ماه از این وعده رییس جمهور آذربایجان، بررسی های صبحانه نشان می دهد هنوز هیچ اقدام عملی برای لغو ویزای اصطلاحا سفارتخانه ای و اجرای ویزای فرودگاهی انجام نشده است چراکه هواپیمایی آذربایجان نیز در اطلاعیه جدید خود، این موضوع را تایید کرده است.
 
 
بر اساس این اطلاعیه هواپیمایی کشور آذربایجان که خطاب به آژانس های هواپیمایی کشورمان که در روز گذشته (8 اکتبر) صادر شده، اعلام شده است که در حال حاضر ویزای آذربایجان برای اتباع ایرانی در فرودگاه صادر نشده و مسافران باید قبل از عزیمت به این کشور نسبت به تهیه ویزا از طریق سفارت یا کنسولگری این کشور اقدام کنند.

به نوشته صبحانه، با توجه به اینکه فرآیند تسهیل و لغو ویزا با کشور ارمنستان با ایران در مدت زمانی محدود به تایید دولت های دو کشور رسیده و ابلاغ شد، مشخص نیست چرا علی رغم وعده رییس جمهور آذربایجان، با گذشت 2 ماه هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار