کد خبر: ۳۰۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 04 October 2016


مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با تاکید بر ضرورت اجرای طرح جامع مالیاتی گفت برای اجرای کامل این طرح راه زیادی در پیش داریم؛ چرا که هنوز اطلاعات جامعی از مودیان در دسترس نداریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، محمدرضا تقوی در هفدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که امروز سه شنبه(13 مهر)، در استانداری البرز برگزار شد گزارشی از وضعیت مالیاتی استان در شش ماهه نخست سال جاری را ارائه کرد و گفت: در این مدت 90 درصد از درآمدهای استان با وصول صددرصدی درآمدهای مالیاتی مصوب که میزان آن به هفت هزار و 200 میلیارد ریال رسید تامین شده است.

وی افزود: در این مدت 186 هزار اظهارنامه مالیاتی را از طریق اینترنتی دریافت کردیم.

وی از پایلوت شدن البرز در واحدیابی سیستماتیک منابع مالیاتی در کشور خبر داد و گفت: در همین راستا در شش ماه گذشته موفق به شناسایی 11 هزار منبع مالیاتی جدید شده‌ایم.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز از واریز 370 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: این مبالغ در خدمت توسعه و عمران شهرهای و روستاهای استان قرار خواهد گرفت.

وی به سهم مالیات بر ارزش افزوده در درآمد مالیاتی استان اشاره کرد و تصریح کرد: از ابتدای سال 95 تا پایان شهریور ماه 591 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده وصول شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد مالیاتی استان را به تفکیک بیان کرد و گفت: در این شش ماه سهم مالیات بر ارزش افزوده 48.6 درصد، اشخاص حقوقی 20.9 درصد، حقوق 14.2 درصد، اشخاص حقیقی 10.3 درصد و مستغلات و نقل وانتقال املاک 4.9 درصد و سایر 1.1 درصد بوده است.

تقوی در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای طرح جامع مالیاتی خاطرنشان کرد: برای اجرای کامل این طرح راه زیادی در پیش داریم چرا که هنوز اطلاعات جامعی از مودیان در دسترس نداریم.

وی به اهداف و دستاورهای این طرح در صورت اجرا اشاره و عنوان کرد: افزایش درآمد، کاهش هزینه جمع‌آوری مالیات و افزایش رضایت مودیان از جمله محاسن این طرح است.

تقوی در پایان گفت: علاوه بر این دستاوردها طرح جامع مالیاتی دارای دستاوردهای بلند مدتی نیز هست که از جمله مهمترین آنها می‌توان به توسعه اقتصاد سالم و پایدار، تامین هزینه جاری دولت و امکان بازتوزیع درآمدها در راستای تحقق عدالت مالیاتی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار