مستند «با خدا می‌رقصم» به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم «کینوفست» مسکو راه پیدا کرد.
کد خبر: ۳۰۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 04 October 2016
فیلم «با خدا می‌رقصم» ساخته هوشنگ میرزایی به بخش مسابقه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کینوفست» مسکو که با موضوع کم‌توانان و با شعار شکستن موانع برگزار می‌شود راه پیدا کرد. این جشنواره در همه بخش‌های مستند، داستانی و انیمیشن کوتاه و بلند، فیلم‌هایی با موضوع معلولان را به نمایش می‌گذارد.

این جشنواره از جشنواره‌های موضوعی با اهمیت در ارتباط با کم‌توانان است که هرسال با شعار شکستن موانع و تغییر نگرش افراد جامعه نسبت به معلولان و توانمندی‌های آنان، از تاریخ یازدهم تا چهاردهم نوامبر (21 تا 24 آبان ماه) برگزار می‌شود.

«با خدا می‌رقصم» روایتگر زندگی پیرمرد کرد نابینای پاوه‌ای است که نمی‌بیند اما خیاطی می‌کند و از راه خیاطی امرار معاش می‌کند. او از راه درآمد خیاطی توانسته باغی زیبا بخرد و در باغ برای خوشحالی همسرش برقصد و با امید و روحیه شادی که دارد بر ناتوانی جسمی‌اش غلبه ‌کند.

جشنواره کینوفست فیلم‌های منتخب بخش مسابقه را در کشورهای ارمنستان، قرقیزستان، گرجستان، مولداوی، اکراین، آذربایجان و ازبکستان به نمایش می‌گذارد.

طبق اطلاع رسانی سایت جشنواره هرساله 15 هزار نفر در مسکو و 30 هزار نفر در هشت کشور دیگر از این جشنواره استقبال می‌کنند.

فیلم «باخدا می‌رقصم» پیش از این جایزه بهترین فیلم مستند از نگاه تماشاگران در دهمین جشنواره مستند «میرادس داک» اسپانیا، جایزه بهترین فیلم مستند نهمین جشنواره «یاهورینا» بوسنی و هرزگوین، جایزه بهترین فیلم مستند سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند صربستان، جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه بالای 30 دقیقه جشنواره «کلگری» کانادا را نیز بخود اختصاص داده است.

عوامل ساخت این مستند عبارتند از: نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: هوشنگ میرزایی، فیلمبردار: مجید قربانی‌فر، تصیح رنگ: رضا تیموری – مترجم معصومه جهانبین . صدابردار: جعفر خوشخو، تدوین: هوشنگ میرزایی. صدا گذار: آرش اسحاقی. امور زیرنویس رضا تاری وردی.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار