رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: با حل مشکل ناباروری زوج‌ها، نرخ رشد جمعیت افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۳۰۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 04 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل، رامز نصیری در نشست بررسی نحوه اجرای بهینه دستورالعمل برنامه حمایت‌ مالی‌ زوج‌های ‌نابارور‌، ‌مدیریت و ‌توسعه‌ خدمات‌ درمان ‌ناباروری؛ با اشاره به آمادگی مرکز درمان ناباروری قفقاز برای پذیرش زوج‌های نابارور در قالب این طرح در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اسناد بالا دستی مشتمل بر بند 4 سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقا، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری و نیز سند بین‌المللی اهداف توسعه، دسترسی همه افراد به خدمات درمان ناباروری ضروری است.

وی افزود: حل مشکل ناباروری زوج‌ها، نه تنها به افزایش نرخ رشد جمعیت و ارتقای سلامت جسمی آنان کمک خواهد کرد بلکه سبب سلامت خود و خانواده‌های آنان در سایر ابعاد سلامت مانند ابعاد اجتماعی، روانی و معنوی می‌شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: حمایت مالی از زوج‌های ناباروری که فاقد تمکن مالی برای دریافت خدمات درمانی هستند، نیازسنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تجهیز و توسعه مراکز درمان ناباروری و بهره‌گیری از امکانات و مشارکت بخش دولتی و غیردولتی از مهمترین راهبردهای این دستورالعمل برای تحقق اهداف است.

مجید محمد غریبانی تصریح کرد: این خدمات شامل ارائه خدمات تشخیصی و درمان‌های جراحی شامل رفع نواقص مادرزادی برای باروری با روش‌های‌ لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی، اعمال جراحی مردان، تلقیح داخل رحمی و خدمات تخصصی ناباروری است که در مراکز دارای امکانات آزمایشگاه جنین‌شناسی و اتاق عمل برای روش‌های کمک باروری ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یقین داریم مرکز درمان ناباروری قفقاز که دارای تجهیزات و نیروی انسانی متخصص در زمینه درمان ناباروری است در اجرای این طرح موفق عمل خواهد کرد.

در پایان این جلسه مسؤولان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از قسمت‌های مختلف مرکز درمان ناباروری قفقاز بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار