در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای اردبیل، بیش از 60 نفر از قاریان و حافظان قرآن کریم این استان تجلیل شدند.
کد خبر: ۳۰۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶ 04 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، در این مراسم که در نمازخانه صدا و سیمای مرکز اردبیل برگزار شد، از 60 نفر از ترتیل‌خوانان محلات مختلف و همچنین قاریان و حافظان برتر سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت استان اردبیل تجلیل شد.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای قرآن و سیره اهل بیت قیام کرد تا بساط فسق و فجور برچیده شود، اظهار کرد: مهمترین اصل و پایه قیام سیدالشهدا(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

سید ناصر اسحاقی تصریح کرد: توجه جدی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تضمین‌ کننده سلامت جامعه است و در یک الگویی بی‌نظیر باید به سمتی حرکت کرد تا با انتخاب مسیر درست و حرکت منطقی در رسیدن به اهداف و آرمان‌های ارزشی و متعالی بیش از پیش تلاش و جدیت کرد.

وی با بیان اینکه حقیقت نهضت امام حسین(ع) و پیام اصیل آن بر گرفته از فرهنگ قرآن است، گفت: نباید مطالعه و قرائت قرآن را محدود به دوره و زمان خاص بکنیم، بلکه باید سرمنشأ تمام حرکات و سکنات ما بر مدار قرآن باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: ما اگر بتوانیم به قرآن و حقایق آن چنگ بزنیم از بسیاری از مشکلات، گرفتاری‌ها و نارسایی‌ها رهایی پیدا می‌کنیم.

اسحاقی بیان کرد: قاریان و حافظان قرآن باید در کنار مطالعه و فهم عمیق از قرآن در انتقال پیام راستین آن تلاش جدی‌تری را انجام داده و در مسیری گام بردارند که بتوان با تکیه بر منابع ارزشمند قرانی اقدامات ارزشمندی را انجام داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار