عضو هيات امنای خانه مداحان کشور در گرگان:
عضو هيات امنای خانه مداحان کشور در گرگان گفت: اهل سنت همواره به امام حسین(ع) و ائمه اطهار(س) ارادت ویژه ای دارند و این موضوع امری بدیهی و آشکار است و "سلفی ها" و "وهابیت" هیچ سنخیتی با اهل سنت ندارند.
کد خبر: ۳۰۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 03 October 2016
عضو هيات امنای خانه مداحان کشور در گرگان گفت: اهل سنت همواره به امام حسین(ع) و ائمه اطهار(س) ارادت ویژه ای دارند و این موضوع امری بدیهی و آشکار است و "سلفی ها" و "وهابیت" هیچ سنخیتی با اهل سنت ندارند.

حاج محسن طاهری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک گلستان افزود: اهل سنت ایران اسلامی نیزهمواره درایام ماه محرم با برگزاری مراسم ختم قرآن و پخش نذری در بین مردم یاد و خاطره سالارشهیدان و یاران وفادارش را ارج می نهند.

وی، با بیان اینکه ارادت و علاقه اهل سنت به اباعبداله الحسین (ع) مختص عصر کنونی نیست، تصریح کرد: مختومقلی فراغی شاعر شهیر ایرانی ترکمن، در بیش از دو قرن پیش دررثای واقعه کربلا و مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش اشعار بسیاری سروده است.

حاج محسن طاهری، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در روز عید غدیر نیز گفت: هرگونه تندروی چه از سوی اهل سنت و چه از سوی شیعیان مورد قبول معظم له نیست و ایشان اعتقاد قلبی شان برتقویت اتحاد بین مسلمانان است.

این مداح با سابقه اهل بیت عصمت و طهارت به اتحاد بی بدیل شیعه و سنی در استان گلستان هم اشاره کرد و گفت: استان گلستان نمونه واقعی وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی در کشور محسوب می شود و این مهم با تلاش های نماینده امام (ره) و مقام معظم رهبری در استان حاصل شده است.

این مداح اهل بیت(س) به نقش ویژه ی آیت الله نورمفیدی در ایجاد و تقویت اتحاد بین شیعه و سنی در استان گلستان هم اشاره کرد و افزود: آیت الله نورمفیدی عامل وحدت استان و یک نعمت ویژه برای مردم این منطقه هستند.

عضو هيات امنای خانه مداحان کشور به فاجعه دلخراش منا در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این حادثه بسیاری از هموطنان ما شهید شدند و اهل سنت استان گلستان نیز بیشترین تعداد شهید را داشت.

طاهری، با بیان این نکته که در سال های قبل نیز تعدادی از زائرین خانه خدا بر اثر ازدحام جمعیت جان می باختند که تعدادشان به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید، اظهار کرد: اما شهادت این تعداد از حجاج در فاجعه منا در سال گذشته نشانه عمدی بودن حادثه و بیانگر غرض ورزی حکام آل سعود است.

وی، در پایان مسلمانان جهان را یک امت واحده خواند و افزود: همه مسلمین اعم از شیعه و سنی در یک صف واحد و در مقابل دشمن واحد قرار دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار