کد خبر: ۳۰۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 02 October 2016


معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با نخستین شب از ماه محرم، اجرای گروه های تعزیه در این استان آغاز می شود.

ابراهیم شریفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این گروه ها در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان به اجرای برنامه می پردازند.

وی اظهار داشت: در شهرستان کرج چهار گروه تعزیه اجرا خواهند داشت که دو گروه آن شامل هیات سیدالشهدا (ع) یک و دو از امشب اجراهای خود را آغاز می کنند و گروه اول تا 22 مهرماه در منطقه خط سه حصار و گروه دوم تا 24 مهرماه در خط چهار حصار اجراهایشان ادامه دارد.

وی گفت: همچنین گروه مکتب العباس اجرای خود را از 21 مهرماه در منطقه پیشاهنگی شهرک گلدشت آغاز و تا 23 مهرماه ادامه دارد و گروه جنت الحسین (ع) نیز اجرای خود را از 12 مهرماه در منطقه باغستان بوستان نرگس آغاز می کند.

شریفی بیان داشت: گروه هیات سید الشهدا (ع) یک به سرپرستی حسن جمشیدی، گروه سید الشهدا (ع) 2 به سرپرستی علی سرحدی، گروه مکتب العباس به سرپرستی افشین نامور و گروه جنت الحسین به سرپرستی کاظم جمشیدی اجرای برنامه دارند.

وی افزود: همچنین براساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده تا این گروه ها به صورت اختیاری در پلاتوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز نیز اجرا داشته باشند.

در استان البرز حدود 30 گروه تعزیه مشغول به فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار