مدیرکل اوقاف استان البرز خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از برگزاری سوگواره عاشورایی در 41 بقعه امامزاده استان البرز در دهه اول محرم خبر داد و گفت: در این راستا و در این دهه در 14 بقعه متبرکه استان خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.
کد خبر: ۳۰۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 02 October 2016
حجت‌الاسلام محمد صالحی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و تمهیداتی است که در این ماه باید به صورت دقیق به آن پرداخته شود.

وی افزود: در این راستا با برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در نظر داریم تا اهداف خود را درباره ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی اجرایی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ماه محرم 30 نفر از مبلغان حوزه علمیه قم و 10 نفر از مبلغان بومی برای برگزاری این نشست‌های بصیرتی حاضر هستند، تأکید کرد: بیان واقعیات عاشورا و بصیرت افزایی در خصوص قیام عاشورا از مهم‌ترین مباحث است که در این سوگواره‌ها انجام می‌شود.

صالحی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این ایام اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری نمایشگاه فرهنگی در 10 بقعه، ایستگاه همه واقف باشیم در 14 بقعه، برگزاری خیمه معرفت در 14 بقعه، اقامه نماز ظهر روز عاشورا در 34 بقعه، حرکت هیأت‌های مذهبی در 24 بقعه، برنامه شام غریبان در 28 بقعه و 27 مراسم ختم قرآن و ویژه‌برنامه شهادت حضرت زین‌العابدین (ع) در 31 بقعه از برنامه‌های پیش‌بینی شده در امامزادگان استان در ایام محرم است.

* برگزاری ویژه‌برنامه لبیک یا حسین (ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری ویژه‌برنامه لبیک یا حسین (ع) در روز دوم ماه محرم خبر داد و گفت: در روز دوم ماه محرم که مصادف است با ورود حضرت امام حسین (ع) به صحرای کربلا ویژه‌برنامه‌ای با نام لبیک یا حسین (ع) لبیک در امامزاده موسی (ع) روستای هیو ساوجبلاغ برگزار می‌شود.

به گفته صالحی همچنین در روز پنجم ماه محرم نیز همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.

وی همچنین به برگزاری ویژه‌برنامه احلی من‌العسل در روز 17 مهرماه همزمان با 6 محرم خبر داد و اظهار داشت: این برنامه نیز در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) با همکاری آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه سخنان خود به برگزاری برنامه رهروان زینبی ویژه بانوان اشاره کرد و افزود: رهروان زینبی نیز در روز 12 محرم در امامزاده محمد (ع) کرج برگزار می‌شود.

صالحی در ادامه سخنان خود به برگزاری نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: فرهنگ برگزاری نماز ظهر عاشورا را باید بیش از پیش در بین مردم نهادینه کنیم به همین لحاظ نماز ظهر عاشورا ضمن برگزاری در تمام بقاع به صورت متمرکز در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرج نیز برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار