آیین بزرگداشت روز جهانی سالمند با حضور امام جمعه، فرماندار و رؤسای ادارات شهرستان نیر در سالن شهید مهدیزاده این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 01 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی شهرستان نیر عصر امروز در جریان برگزاری این مسابقه در سالن شهید مهدیزاده با اشاره به شعار امسال «نه! به تبعیض سنی، ورزش برای همه»، اظهار کرد: این هیأت با همکاری اداره ورزش و جوانان، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی اقدام به برگزاری مسابقه طناب‌کشی در بین سالمندان بالای 60 سال کرد.

شهرام اصالت تصریح کرد: مالک سالک، اژدر آقا محمدیاری، رحیم جمالی و سلیمان حشمتی عضو تیم اول بودند که جوایز نفیسی به آنها اهدا شد.

وی با بیان اینکه در این مسابقه که با هدف ورزش برای ارتقا سلامتی سالمندان مؤثر است، برگزار شده و رویکرد سلامت‌محوری را ترویج می‌دهد، گفت: سالمندی پدیده نوظهوری نیست و در حال حاضر بیش از 12 درصد جمعیت کل جهان سالمند هستند.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی شهرستان نیر افزود: با توجه به افزایش جمعیت سالمندی نیاز است شرایط و امکانات بیشتر برای ورزش سالمندان فراهم شود.

اصالت یادآور شد: سالمندان با مسائل و مشکلاتی از جمله پوکی استخوان، تضعیف وضعیت جسمانی و روحی مواجه هستند که در این زمینه اداره ورزش و جوانان نیر اماکن ورزشی را به طور رایگان در اختیار این قشر با تجربه قرار داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار