معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: با توجه به ظرفیت زیرساخت‌های ریلی قم، این شهر آمادگی دارد به عنوان طرح آزمایشی توسعه شهر ریلی در کشور معرفی شود.
کد خبر: ۳۰۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 01 October 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم محسن بهشتی در نشست تخصصی منطقه‌ای شهرسازی ریل پایه، در تالار اندیشه دانشگاه قم اظهار کرد: قم در زمینه زیرساخت‌های ریلی درون و برون شهری توسعه خوبی دارد و در همین راستا برنامه‌های جامعی نیز برای چند سال آینده در این شهر طراحی شده و در دست اجراست.

وی بیان کرد: با توجه به این که ایران جزء کشورهای حادثه خیز در سفرهای جاده‌ای محسوب می‌شود، توسعه خطوط ریلی باعث ایمنی مسافران، کاهش آلایندگی و کاهش هزینه ها خواهد شد.

معاون استاندار قم افزود: توسعه حمل و نقل ریلی و ارتباط ریل درون و برون شهری از اولویت های دولت یازدهم در سه سال گذشته بوده است که مقدمات خوبی در این زمینه فراهم شده و اتفاق‌های اجرایی خوبی در حال انجام است.

بهشتی به ظرفیت های ریلی شهر قم اشاره و بیان کرد: ایستگاه مرکزی راه آهن قم با موقعیت بسیار مناسبی در مرکز شهر قرار دارد که در چند سال گذشته جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و اتصال طرح‌های توسعه‌ای حمل و نقل درون شهری از جمله مترو و قطار پرسرعت نیز به این ایستگاه در برنامه قرار دارد.

وی افزود: ایستگاه مرکزی راه آهن قم به عنوان نقطه تبادل سفر در استان قم در نظر گرفته شده است که با معماری و ساماندهی این ایستگاه حجم جابه جایی مسافر افزایش پیدا می‌کند.

معاون استاندار قم با تاکید بر رفع نارسایی‌هایی که در خطوط ریلی استان قم وجود دارد، گفت: دو سال پیش دیوار حائل موقتی برای ایمنی ساکنان مناطق حاشیه ریل راه آهن ایجاد شد که این اقدام باعث افزایش سرعت قطارها در این خطوط شده است.

وی با بیان این که 16 کیلومتر از ریل راه آهن در بافت شهری قم قرار دارد، گفت: ظرفیت استفاده از زیرسطح به عنوان گزینه جدی در مطالعات مشاوران قرار گرفته و در مقابل هزینه چند میلیارد یورویی که برای قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان می‌شود، با درصد کمی می‌توان این ظرفیت را ایجاد کرد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت زیرسطح باعث افزایش راندمان استفاده از قطار و ریل و جلب رضایتمندی مردم می شود.

در نشست تخصصی منطقه ای شهرسازی ریل پایه که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، مرتضی باقری مشاور وزیر راه و شهرسازی، مهرداد تقی زاده عضو هیات مدیره شرکت راه آهن کشور، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم، فرشاد زادخور مدیرکل راه آهن قم و کارشناسان و استادان حوزه حمل و نقل حضور داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار