فانی
وزیر آموزش و پرورش با اعلام این که یک سوم مدارس کشور غیر استاندارد و نا ایمن است، گفت: بنیاد برکت کمک بسیاری به مدرسه سازی در کشور کرده است.
کد خبر: ۳۰۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 25 September 2016
علی اصغر فانی روز یکشنبه در آیین افتتاح همزمان 200 مدرسه برکت در مناطق محروم کشور که با حضور رئیس دفتر مقام رهبری و مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در شهرستان رباط کریم برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین نهاد کشور است و امروز با بیش از 13.5 میلیون دانش آموز بالاترین سرمایه کشور را در مدارس شاهد هستیم چرا که دانش آموزانی که امروز مشغول به تحصیل هستند آینده سازان کشورند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 13.5 میلیون دانش آموز در 107 هزار مدرسه کشور در نقاط دور و نزدیک مشغول تحصیل هستند، عنوان کرد: اکنون 950 هزار معلم وظیفه تعلیم و تربیت این تعداد دانش آموز را برعهده دارند.
فانی با اعلام این که طی 3 سال اخیر 4 میلیون و 700 هزار متر مربع مدرسه توسط دولت ساخته شده است، افزود: از این میزان 30 درصد توسط مردم و خیران ساخته شده است با این حال همچنان با کمبود امکانات و فضای آموزشی مواجه هستیم.
وی با اعلام این که حدود یک سوم مدارس کشور استاندارد نیست، گفت: امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم آنها را ایمن کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اعلام این که توسعه مشارکت در آموزش و پرورش از سیاست های مهم در این وزارتخانه است، گفت: تاکنون از این طریق امکانات مختلفی از دستگاه ها و نهادها به سمت آموزش و پرورش هدایت کردیم.
فانی افزود: بنیاد برکت، تا پایان سال 94 حدود 578 مدرسه به آموزش و پرورش تحویل داده و امروز نیز 200 مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهد.
این آیین به صورت نمادین در شهرستان رباط کریم برگزار و در قالب آن 200 مدرسه برکت در استان های مختلفی از جمله آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، کردستان، مازندران، هرمزگان و فارس افتتاح شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار