کد خبر: ۳۰۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 24 September 2016


رئیس اداره مدارس شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس 9 نمایشگاه با عنوان 'یاد یاران ' در مراکز اداری این استان برپا شد.

عباس زمانی فر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نمایشگاه ها با هدف یادآوری حماسه های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس در اذهان عمومی ، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه و آشنایی نسل نو با حماسه آفرینی ملت ایران در دوران دفاع مقدس در محوطه اداره کل ، نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز دایر شده است.

وی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس تداعی کننده ایثارگری و ولایت مداری ملت ایران در مقابل متجاوزان به خاک کشور و صدمه زدن به ارزش ها و دست آوردهای انقلاب اسلامی و تضعیف جایگاه ایران و انقلاب اسلامی در جهان است.

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: در این نمایشگاه ها تلاش کردیم به زبان هنر و قلم بخشی از جانفشانی و ایثار رزمندگان را به تصویر بکشیم و در معرض دید عموم قرار دهیم.

زمانی فر بیان کرد: در این نمایشگاه ها کوشیده ایم با ساخت سنگر، به نمایش گذاشتن وصایای شهدا و تصاویری از شهدای فرهنگی و دانش آموز البرز، سرداران و رزمندگان کشور بار دیگر خاطرات و حماسه آفرینی آن دوران را اذهان تداعی شود.

وی آشنایی نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ضروری دانست و یادآور شد: ترویج این فرهنگ غنی اسلامی - انقلابی در بین گروه سنی کودکان ، نوجوانان و جوانان نقش موثری در مبارزه با جنگ نرم دشمن و حتی آسیب های اجتماعی، تقویت روحیه جهادی ، علمی و دفاعی در بین افراد جامعه دارد.

رئیس اداره مدارس شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این نمایشگاه ها به مدت دو هفته در مراکز اداری این استان دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار