معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: بانک ها مکلف هستند تا طرح های توجیهی که توسط مرجع حقوقی صاحب صلاحیت ارائه می شود، بپذیرند و مورد کارشناسی قرار دهند.
کد خبر: ۳۰۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 22 September 2016
محمود دلپسند روز پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: بعضا بانکها تولید کنندگان را برای نوشتن طرح توجیهی به اشخاص و شرکت های خاصی معرفی می کنند تا این طرح توسط مراجع خاصی تهیه شوند که چنین مواردی نوعی انحصار محسوب می شود و خلاف قانون است.
وی افزود: هدایت تولیدکنندگان به سمت شرکت های خارج از استان باعث هدررفت هزینه و وقت و همچنین نوعی سردرگمی در تولیدکنندگان می شود.
وی عنوان کرد: باید دقت شود طرح هایی که به تشخیص بانک و وزارتخانه های تخصصی ذیربط از توجیه اقتصادی، فنی و مالی لازم برخوردار بوده و دارای رویکرد صادراتی هستند، انتخاب شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: تولید کنندگان باید بدانند که طرح های توجیهی خود را توسط نظام مهندسی و مراجع حقوقی صلاحیت دار تهیه کنند و این مراجع صلاحیت دار هم علاوه بر این که طرح را تهیه می کنند بایستی از آن طرح در مقابل بانکها هم دفاع کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: بانکها همچنین مکلفند تا تقسیط سرمایه در گردش را به صورت یکساله دریافت کنند چراکه بعضا مشاهده شده است که برخی از بانکها تقسیط سرمایه در گردش را سه ماهه و یا شش ماهه دریافت می کنند.
در این جلسه همچنین به مشکلات بدهی شرکت پاکمهر و تولیدکننده لبنی در شهرستان اسفراین و مشکل کارگاه مرغداری گوشتی در خصوص اخذ تسهیلات رسیدگی شد.
استان 936 هزار نفری خراسان شمالی که در شمالشرق کشور واقع شده است و دارای 410 واحد تولیدی و صنعتی با 13 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و 10 هزار کارگر فعال است که طبق آمار 20 درصد از کارگران بیمه شده استان در حوزه صنعت و معدن فعالیت دارند. تنها در شهرستان بجنورد بیش از 22 هزار واحد صنفی در قالب 46 اتحادیه فعال است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار