رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از کاهش 30 درصدی فوت ناشی از تصادفات در استان خبر داد
کد خبر: ۲۹۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 19 September 2016
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از کاهش 30 درصدی فوت ناشی از تصادفات در استان خبر داد و گفت: در پنج ماهه نخست امسال 28 فقره تصادف فوتی در استان رخ داده که این آمار در سال گذشته 40 فقره بوده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی فکری در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان، با اشاره به تصادفات منجر به فوت شهرستان همدان عنوان کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری  16 فقره تصادف فوتی در شهرستان همدان رخ داده که این آمار در سال گذشته 23 مورد بوده و 30 درصد نیز کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه متأسفانه 11 نفر از فوتی‌ها مربوط به عابران پیاده بوده و سه نفر نیز موتورسیکلت‌سوار بوده اند، اظهار کرد: سن متوفیان بین 10 تا 44 سال بوده است.

رئیس پلیس راهور استان همدان تعداد عابران فوت شده در اثر تصادف در استان را 18 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به سال گذشته پنج نفر افزایش داشته است.

فکری با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌سوران است، ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون 9 هزار و 218 دستگاه موتورسیکلت در استان توقیف شده که این آمار نسبت به سال گذشته 712 دستگاه معادل هشت درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در شهرستان همدان نیز از ابتدای سال تا کنون دو هزار و 306 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده که این آمار نیز نسبت به سال گذشته 243 دستگاه معادل 12 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان همچنین از توقیف چهار هزار و 378 دستگاه خودرو در استان طی پنج ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: این آمار نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است.

فکری با بیان اینکه در شهرستان همدان نیز از ابتدای سال تا کنون هزار و 773 دستگاه خودرو توقیف شده است، عنوان کرد: این آمار نیز نسبت به سال گذشته 89 درصد افزایش داشته است.

وی درباره برخورد با تخلفات نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون 46 خودرو با تخلف بالای یک میلیون تومان توقیف شده که این آمار نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان در ادامه عنوان کرد: راهور استان برای شهر همدان بیش از 96 نقطه پر اهمیت را در جهت کاهش تصادفات و افزایش ایمنی عبور ومرور  پیش‌بینی کرده است.

فکری با اشاره به اینکه تمامی نیروهای ما در ابتدای مهرماه آمادگی 100 درصدی خواهند داشت، گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری همدان نقاط پرخطر خط‌کشی و سرعت‌کاه‌ ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه نقاط پرخطر یکی از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود، ادامه داد: با وضعیت تقاطع سعیدیه و اینکه تمامی دوربرگردان‌ها به میدان بعثت می‌رسد شاهد ترافیک سنگینی در اول مهرماه در این میدان خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه در پنج ماه نخست سال، 29 فقره  تصادف جرحی و یک تصادف فوتی در حدفاصل تقاطع سعیدیه ومیدان بعثت رخ داده است گفت: اگر یک دوربرگردان در این میدان ایجادشود با مشکل ترافیکی و تصادفات کمتری روبرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یک تقاطع غیرهمسطح در این میدان در حال انجام است و به همین دلیل یک دوربرگردان به سمت ترمینال اتوبوس ها ایجادشده و مشکلاتی را ایجادکرده است که تقاضاداریم این دوربرگردان  به 100متر بالاتر انتقال داده شود.

رئیس پلیس راهور استان همدان  به جمع آوری وانت بارها از بلوار نجفی نیز اشاره کرد و گفت:متاسفانه شهرداری برای کدو فروش ها در این منطقه مجوز صادر کرده است که این موضوع نیز باعث تصادف یک فرد دراین منطقه شده است.

فکری بابیان اینکه میزان تصادفات فوتی و جرحی دراین بلوار زیاد است، ادامه داد:این بلوار بایدبه صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی درادامه بااشاره به اینکه سرویس مدارس جزء الویت های ماست، اظهاکرد:هرسرویس مدرسه ای که برچسب نداشته باشد 30هزار تومان و هر سرویسی که دانش آموز اضافه سوار کند 15 هزار تومان جریمه خواهدشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار