نماینده ولی فقیه در استان گلستان:
آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در جلسه ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر گلستان، با بیان این که شرایط امروز بسیار متفاوت و دشوارتر از گذشته شده است، بیان کرد: امروز باید کارها را به بهترین شکل و با برنامه ریزی انجام داد. یکی از این کارها فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۲۹۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲ 19 September 2016
آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در جلسه ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر گلستان، با بیان این که شرایط امروز بسیار متفاوت و دشوارتر از گذشته شده است، بیان کرد: امروز باید کارها را به بهترین شکل و با برنامه ریزی انجام داد و یکی از این کارها فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده توسط دستگاه های مختلف در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: گزارش های ارائه شده مثبت است اما نحوه اجرا بسیار مهم است. 

باید افراد را نصیحت کرد و این کار موثرتر از آن است که در خیابان با آن ها بگومگو کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب فرمودند که تذکر دهید به این معنی نیست که در خیابان بگیر و ببند راه بیندازیم. ایشان تاکید کردند تذکر دهید و عبور کنید.

وی با تاکید بر لزوم حضور افراد تاثیرگزار و با بیان گویا، اظهار کرد: رسول اکرم (ص) وقتی می خواستند به ایران و روم مامور بفرستند افرادی را انتخاب می کردند که بهترین قیافه ها را داشتند تا وقتی آنجا می روند شکوه ظاهری ایران آن ها را مجذوب خود نکند.

وی تصریح کرد: نصیحت ها باید حساب شده باشد و ظاهر و بیان افراد در نصیحت ها بسیار مهم است. نیروی انتظامی هم باید حضور داشته باشد اما فقط باید رصد کند و افراد را بخواهد تا در محیطی مناسب و بدور از مکان های انتظامی و اداری نصیحت کند نه این که بخواهد در خیابان برخورد کند.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: باید گفتگو را برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر گسترش داد. حجاب، فرهنگ و اعتقاد است و نمی توان آن را با برخورد فیزیکی درست کرد.

وی اضافه کرد: چندی پیش یک برخورد در یکی از پاساژهای گرگان موجی منفی ایجاد کرد و نه تنها حجاب درست نشد بلکه باعث شد که لج بازی کنند.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید افرادی انتخاب شوند که آرام، متین و جا افتاده باشند و تا برخورد مناسب کنند.

وی خواستار فرهنگ سازی ریشه ای توسط آموزش و پرورش شد و گفت: آموزش و پرورش باید در مسائل ریشه ای فرهنگ سازی کند و این کار باید مستمر و پیگیرانه باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار