مدیرکل آموزش و پرورش قم:
مدیرکل آموزش و پرورش قم، با اشاره به کمبود فضای آموزشی در مناطق جدید شهری، گفت: مشکل کمبود مدرسه در قم جدی است و امسال در محله 7 پردیسان کمبود فضای آموزشی داریم.
کد خبر: ۲۹۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 18 September 2016
به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام با بیان اینکه تدابیری مدنظر است تا این مشکل برطرف شود، افزود: متاسفانه قم آخرین استان در فضای آموزشی و پرتراکم ترین استان در تراکم دانش آموزی به ویژه در دوره ابتدایی است.

وی افزود: تراکم دانش آموزان در گذشته به طور میانگین 45 تن در کلاس بود که با دو شیفته کردن برخی مدارس که در گذشته شیفت ثابت صبح بود، سرانه فضای آموزشی افزایش یافته و امروز کلاس درس 38 نفره نیز نداریم.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش قم، میانگین تراکم در دوره ابتدایی کمتر از 31 تن، در متوسطه اول 29 تن و در متوسطه دوم 28 تن است.

وی با انتقاد از ساخت و سازهایی که بدون در نظر گرفتن فضای آموزشی صورت می گیرد، افزود: کمبود مدرسه و افزایش جمعیت در مناطقی از جمله شهرک امام حسین(ع)، پردیسان، ایثار و انسجام به چالش بزرگ تبدیل شده است.

شیخ الاسلام تاکید کرد: اگر زمین هایی که در مناطق جدید شهری کاربری آموزشی دارد، در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد با استفاده از اعتبارات ملی و استانی و کمک خیران بخشی از نیاز فضای آموزشی استان برطرف می شود.

وی از دستگاه های اجرایی استان درخواست کرد: نسبت به تعامل با آموزش و پرورش در واگذاری زمین های کاربری آموزشی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: در 3 سال گذشته 130 مدرسه احداث و یا مقام سازی شده است که اگر این روند طی 9 سال ادامه یابد و 150 مدرسه در قم احداث شود، بخشی از فضای آموزشی مورد نیاز تامین می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار