خطیب نماز جمعه قم:
خطیب نماز جمعه قم گفت: دشمنی آمریکا با ایران اسلامی تمام شدنی نیست و این واقعیت را در صحبت ها و موضعگیری های اوباما و مسئولان آمریکایی و سختگیری هایی که علیه ایران به کار می گیرند ملاحظه می کنید.
کد خبر: ۲۹۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱ 17 September 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس، اظهار کرد: ام الفساد قرن آمریکای جنایتکار است، آمریکا در اکثر فتنه ها و فسادهای جهانی سهم عمده ای دارد به همین خاطر بود که چینی ها در سفر اخیر اوباما به چین او را تحقیر کردند؛ خوی استکباری آمریکا با فسادی که دارد به همه جا کشیده شده است. 

وی افزود: یکی از مناطقی که فساد آمریکا موجب آزار و مزاحمت شده، جمهوری اسلامی ایران است و دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست و این واقعیت را در صحبت ها و موضعگیری های اوباما و مسئولان آمریکایی و سختگیری هایی که علیه ایران به کار می گیرند ملاحظه می کنید. 

وی با اشاره به سخنان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: این دو نامزد در تریبون های عمومی علیه یکدیگر سخنان بسیار زشت و سخیفی را به زبان جاری و رقیب خود را تحقیر کنند، با وجود این دشمنی که با یکدیگر دارند هر دوی آنها در خصومت با جمهوری اسلامی ایران هماهنگ هستند.

سعیدی با بیان این که نمایندگان کنگره آمریکا اخیرا مصوبه ای را گذراندند که طی آن دولت آمریکا از پرداخت نقدی پول های بلوکه شده ایران منع شده است، گفت: از بدعهدی آمریکا درباره برجام شاهد دیگری بر این مدعا دیده می شود. 

وی گفت: مردم از جسارت و اظهارنظر مداخله جویانه آنها درباره نیروی سپاه قدس و سردار پرافتخار ما مطلع شدند و از خیانت های آمریکا در طول سال ها حاکمیت رژیم گذشته خبر دارند، بنابراین ملت عزتمند، با غیرت و ولایی ایران حق دارند که از عمق جان با دولت های مستکبر آمریکا دشمن باشند و هیچ گاه به آنها اعتماد نکنند و با هر کسی که از دوستی و رابطه با آمریکا سخن می گوید نفرت داشته باشند و او را محکوم کنند. 

وی گفت: مردم ما حق دارند که مسئولان نظام را از انفعالی برخورد کردن با دولت آمریکا بر حذر دارند و هم چون امام بت شکن آمریکا را شیطان بزرگ بدانند و در اعلام مواضع خود با شعور و بصیرت کامل فریاد مرگ بر آمریکا بر آورند.

سعیدی با اشاره به مناسبت های هفته، 15 ذی حجه سالروز میلاد حضرت امام هادی(ع) را تبریک گفت و اظهار کرد: زیارت غدیر و زیارت جامعه کبیره که منشور امامت است از جمله آثار امام هادی(ع) به شمار می رود. 

وی با اشاره به روز عید سعید غدیر خم گفت: در این روز تکلیف امت پس از رسول گرامی اسلام(ص) در مساله رهبری، ولایت و حکومت تعیین و در این روز تکلیف امت برای تمسک به حبل الله مشخص و انسجام و اخوت ایمانی بیشتر شد. 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: اگر می گذاشتند غدیر در جامعه اسلامی پا بگیرد و امور امت به امیرالمومنان(ع) سپرده می شد آن حضرت نجاتبخش انسان ها در جهان و همه تاریخ زندگی بشر پس از ایشان بود. 

وی گفت: اگر امروز آل سعود و آل خلیفه جامعه بشری را دچار انحراف و حوادث تلخی کرده اند به خاطر این است که از غدیر دور شده اند و اگر امروز نتانیاهو به دلیل منع حضور حجاج ایرانی در مناسک حج از سعودی ها تقدیر می کند به خاطر این می باشد که سعودی ها از ولایت الله جدا شده و به ولایت طاغوت درآمده اند.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: پیام غدیر؛ پیام همدلی، برادری و دشمن ستیزی است، ولایت اهل بیت(ع) تمام مفاسد را اصلاح می نماید و سیئات را به حسنات تبدیل می کند اما بدون ولایت حسنات نیز سیئات هستند. 

وی اظهار کرد: غدیر بخش مهمی از شناسنامه شیعیان محسوب می شود و شکر نعمت ولایت تنها در پرتوی پیروی از اهل بیت(ع) است و در عصر غیبت باید تسلیم و سرباز ولایت باشیم. 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: پیام دشمنان غدیر تفرقه افکنی در بین مسلمانان و تمسک به آمریکا و اسراییل می باشد. 

وی هم چنین از خدمات ارزشمند مفسر، فقیه و مروج غدیر مرحوم آیت الله خزعلی تقدیر و اظهار کرد: ایشان روحانی با فضیلت و با بصیرتی بودند که عمر خود را در راه ترویج مکتب اهل بیت(ع) سپری کردند، به کار ارزشمند ایشان در تاسیس بنیاد بین المللی غدیر ارج می نهیم و امیدوار هستیم این تشکیلات در فقدان این عالم بزرگوار با قوت به کار خود ادامه بدهد. 

وی با اشاره به 27 شهریور روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار گفت: ولایی بودن این شاعر از شعرهایش پیداست و در دوران دفاع مقدس اشعار خوبی برای رزمندگان اسلام سرود و این شاعر برجسته به دلیل استقلال فکری که داشت حاضر نشد سرمایه شعر خود را به صاحبان قدرت بفروشد، روز درگذشت این شاعر گرانمایه را ارج می نهیم و به همه شاعران توصیه می کنیم فرمایش های رهبر معظم انقلاب اسلامی را نصب العین خود قرار بدهند.

سعیدی با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان گفت: از خداوند متعال می خواهیم که توفیق تربیت نسل شریف و این سرمایه های نظام را به ما مرحمت بفرماید و همه در جشن عاطفه ها نیز مشارکت داشته باشیم. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار