مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: دامپزشکان استان بر اساس اعلام شهرداری ها در تمامی میادین عرضه دام عید قربان حضور دارند و مردم می توانند با نظر کارشناسان نسبت به سلامت دام بهره بگیرند.
کد خبر: ۲۹۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 11 September 2016
دکتر حسین رضوانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دامپزشکان به صورت رایگان خدمات مورد نیاز مردم در تائید سلامت دام ارائه می کنند.
 
مدیر کل دامپزشکی مازندران از آماده باش تمام ادارات دامپزشکی شهرستان های استان مازندران فردا دوشنبه خبر داد و گفت : از اذان صبح فردا روز عید قربان علاوه بر آماده باش تمام ادارات دامپزشکی ، 2 گروه از دامپزشکان در هر شهرستان خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه می کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در 2کشتارگاه صنعتی، یک کشتارگاه نیمه صنعتی و 9کشتارگاه سنتی استان مازندران نیز دامپزشکان حضور دارند، بیان داشت: سلاخان نیز در کشتارگاه ها و میادین کشتار دام که شهرداری مشخص کرده است ،به همراه دامپزشکان حضور دارند.
رضوانی اظهار داشت: در تمام ادارات دامپزشکی استان مازندران یک روحانی به عنوان ناظر شرعی ذبح دام ، پاسخگوی مسائل شرعی مردم هستند.
 
مدیر کل دامپزشکی مازندران تاکید کرد مردم از خرید دام هایی که دارای لاغری مفرط و یا تاول هایی بر روی پوست، دنبه و سایر اندام های خارجی دارند خود داری کنند.
وی ادامه داد: دام هایی که دارای پشم های بلند و ژولیده ، لنگش ، آثار کچلی روی پوست (ریختگی پشم)، نفخ و بیماری های گوارشی مانند اسهال و یا به تازگی آثار تزریق دارو بر روی بدن دام قابل مشاهده است ، دام بیمار تلقی می شود و برای قربانی قابل مناسب نیست.
مازندران سه میلیون و 200هزار نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار