مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: ارسال پلاسما از این استان جهت تولید دارو به نسبت سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰ 05 February 2015
الله وردی نوبخت در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: مصرف داخلی پلاسما بسیار پایین است و با این وجود این فرآورده خونی می تواند در تولید داروی های بیولوژیک مصرف شود.

وی افزود: بر اساس یک طرح کشور پلاسمای مازاد چند استان به بخش پالایش سازمان انتقال خون ارسال می شود که البته استانداردهای سفت و سختی برای این پروسه تدوین شده است.

مدیر کل انتقال خون استان تصریح کرد: بخش پالایش بعد از انجام آزمایش و بررسی استانداردهای جهانی پلاسما را به چند کشور برای تولید دارو ارسال می کند.

نوبخت اجرای این طرح را با هدف استفاده بهینه از فرآورده های خونی قابل توجه دانست و گفت: امسال ارسال پلاسما با افزایش همراه است.

وی افزود: این افزایش به مراتب بیشتر از افزایش خون گیری در استان است و تلاش می شود با رعایت استانداردها پلاسمای مازاد جهت تولید دارو ارسال شود.

مدیر کل انتقال خون استان در خصوص وضعیت منابع خون و فرآورده های خونی استان ادامه داد: ما به اندازه ۹ برابر مصرف روزانه انبار می کنیم.

به گفته نوبخت در حال حاضر تامین خون و فرآورده های خونی تمامی مراکز درمانی بدون مشکل انجام می شود اما در دو گروه خونی با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: این دو گروه خونیABمنفی وOمنفی است و انتظار می رود اهدا کنندگان در تامین نیاز این دو گروه خونی مشارکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار