برای اولین بار توسط متخصصان ایرانی آتا
مسئول روابط عمومی هواپیمایی آتا گفت: برای اولین بار در ایران توسط متخصصان ایرانی هواپیمایی آتا، موتور بوئینگ 737 با موفقیت تعویض شد.
کد خبر: ۲۹۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 08 September 2016

محمد نیکنام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از تعویض موتور بوئینگ 737 توسط برای اولین بار توسط متخصصان ایرانی آتا خبر داد و اظهار داشت: انجام این عملیات با تلاش شبانه‌روزی پرسنل فنی و با پشتیبانی تمام واحدهای شرکت هواپیمایی آتا انجام شده است.

وی افزود: برای تعویض موتور بوئینگ  737 پیاده‌سازی nose cowl و fan cowl و انجام بازرسی‌های مرتبط ‌پیاده‌سازی موتور قدیمی و انجام بازرسی‌های اتصالات موتور به بال و pylon نصب nose cowl بر روی موتور جدید، نصب موتور جدید و نصب fan cowl، انجام تست‌های نهایی و در نهایت انجام موفقیت آمیز engine run up هواپیما 737-300، رجیستر EP-TAF و موتور CFM 56-3 انجام شده است.

نیکنام تصریح کرد: هوایپمایی آتا در حال حاضر از تهران به شهرهای مشهد،کیش، اهواز،ارومیه، اردبیل، شیراز، بندرعباس در داخل کشور و از تهران به استانبول-ترکیه ، تفلیس و  آذربایجان-باکو  به خارج از کشور پرواز دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همچنین از تبریز به تهران، مشهد، کیش، اهواز، شیراز در داخل کشور و  استانبول-ترکیه و آذربایجان-باکو خارج از کشور پرواز دارد.

مسئول روابط عمومی هواپیمایی آتا اظهار داشت: شرکت هواپیمایی آتا در حال حاضر با 11 هواپیما ارائه خدمات می‌دهد.

گزارش فارس حاکی است، دفتر اصلی شرکت هواپیمایی آتا، در شهر تبریز بوده و در همین شهر تأسیس شد؛ افتتاح این ایرلاین جزء مصوبات دور دوم سفر استانی هیئت دولت به استان آذربایجان‌شرقی بوده است.

این شرکت با تصویب هیئت دولت، در تاریخ 27 آذر 1387 به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شد؛ در مراسم اولین پرواز این شرکت هواپیمایی که روز پنجشنبه دهم دی ماه همان سال با حضور حمید بهبهانی (وزیر سابق راه‌) انجام شد، تعدادی از زائران حرم امام رضا (ع) با هواپیمای این ایرلاین از فرودگاه بین‌المللی تبریز به مقصد مشهد مقدس پرواز کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :