مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری لرستان خبرداد:
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از بازدید مدیر کل حفظ و احیاء بناها، بافتها و محوطه های تاریخی کشور از بافت تاریخی بروجرد خبرداد.
کد خبر: ۲۹۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 08 September 2016
  • بازدید مدیر کل حفظ و احیاء بناها، بافتها و محوطه های تاریخی کشور از بافت تاریخی بروجرد  
به گزارش تابناک  لرستان؛ غلامرضا سلیمانی با اعلام این خبر گفت: بنا به درخواست و دعوت این اداره کل ، مهندس میثاقیان مدیر کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی کشور از بافت تاریخی و بناهای در حال مرمت شهرستان بروجرد بازدید کردند.
وی  اظهار داشت : با توجه به کمبود اعتبارات سالیانه سازمان در بخش حفاظت و تسریع در مرمت جامع بناها و همچنین احیاء و واگذاری آنها از جناب مهندس میثاقیان دعوت به عمل آمد تا از نزدیک وضعیت بافت تاریخی و بناهای موجود را مورد بررسی قرار دهند و در جهت تامین اعتبار لازم و رفع موانع موجود تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.
سلیمانی بیان داشت : در راستای اجرایی نمودن بند ج ماده 166 قانون برنامه سوم توسعه کشور و ماده 1 مصوبه هیأت محترم وزیران مورخ 8 تیر ماه 1384 مبنی بر انجام امور مربوط به حفاظت از بافت های تاریخی و انجام ساز و کار مدیریتی مناسب در شهرداری ها و نیز واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی از طریق صندوق احیاء سازمان ، با انتخاب شهردار بافت تاریخی بروجرد به صورت ویژه مسائل و مشکلات این بافت با ارزش مورد بررسی قرار گیرد.
مهندس میثاقیان ضمن بازدید میدانی از مجموعه خانه های تاریخی طباطبایی ها ، مساجد و بافت تاریخی بروجرد ، به اهمیت بافت تاریخی بروجرد و جایگاه آن در تاریخ معماری و شهرسازی کشور اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ و نگهداری هر چه بیشتر بافت تاریخی بروجرد باید از بخش خصوصی کمک گرفت و با واگذاری بناهای واجد شرایط با حفظ اصالت و هویت تاریخی در جهت پویایی و زنده نگه داشتن کالبد این بناها اقدام نماییم. ایشان در خصوص تامین اعتبار لازم جهت مرمتهای بافت تاریخی بروجرد قول مساعد داد .
محمدرضا اسدی معاون میراث فرهنگی استان در ادامه افزود : با توجه به اهمیت بافت تاریخی بروجرد و لزوم استفاده و بهره گیری از آنها مقرر گردید جهت تامین اعتبار مورد نیاز، گزارشی مکتوب و مصور به همراه برآورد ریالی مرمت تکمیلی مجموعه تاریخی طباطبایی ها توسط استان تهیه و به دفتر بناها و بافتهای تاریخی فرهنگی سازمان ارسال گردد.
*گامی دیگر در راستای آزاد سازی حریم قلعه فلک الافلاک
 
  همچنین غلامرضا سلیمانی  گفت: در راستای رفع موانع و مشکلات مرتبط با اجرای قانون آزادسازی عرصه و اعیان قلعه فلک الافلاک ( مصوب 19 آذر 1382 ) جلسه ای با حضور استاندار محترم لرستان در دفتر معاونت محترم مهندسی نیروی زمینی ارتش تشکیل و پس از بحث و بررسی مقرر گردید تا مبلغ کارشناسی انجام شده حداکثر تا پایان مهرماه از سوی استانداری به ارتش مسترد شده و ارتش نیز حداکثر تا پایان آبان ماه سال جاری یعنی یک ماه پس از پرداخت قیمت کارشناسی ، مکان مورد نظر را بطور کامل تخلیه و تحویل میراث فرهنگی نماید .
سلیمانی افزود: با تلاش مضاعف و پیگیریهای مستمر جناب مهندس بازوند استاندار محترم لرستان طی روزهای گذشته جلسات متعددی با موضوع آزادسازی حریم شمالی قلعه فلک الافلاک برگزار شده و تلاش می شود در این گام تا پایان آبان ماه محوطه باشگاه افسران به طور کامل به حریم قلعه متصل شود .
وی ضمن تشکر از تعامل همه جانبه ارتش و سپاه با استاندار محترم از روند آزادسازی حریم این اثر ارزشمند ابراز رضایت نمود و اظهار داشت: به حول و قوه الهی این اداره کل آمادگی کامل را دارد تا بر اساس طرح جامع حریم و طبق ضوابط موجود اقدامات لازم را در این زمینه به انجام رساند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار