در پنج ماه نخست امسال،
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: افزون بر 26 میلیون دلار کالا از این استان واقع در شمالشرق کشور به کشورهای هدف در پنج ماه نخست امسال صادر شد.
کد خبر: ۲۹۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 07 September 2016
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این سازمان، یحیی نیکدل میزان صادرات از نظر وزنی را 214 هزار تن دانست و گفت: این میزان به مدت مشابه پارسال 30.7 درصد و از لحاظ ارزشی هم 64 درصد کاهش دارد.
وی افزود: تاکنون 13.8 درصد از مبلغ 190 میلیون دلاری برنامه امسال این استان تحقق یافته است.
در گزارش روابط عمومی این سازمان بدون اشاره به علل کاهش صادرات در پنج ماه نخست به نقل از نیکدل آمده است: صادرات انجام شده شامل محصولات پتروشیمی از جمله اوره، ملامین، فولادی، پلاستیکی، محصولات ساختمانی شامل سیمان، اسکلت و قطعات آهنی و فولادی، بتن سبک و گچ، مواد غذایی شامل رب گوجه فرنگی، ران مرغ، ماکارونی و نمک، محصولات کشاورزی شامل سیب زمینی، گیلاس، تغذیه حیوانات، فرش، مصنوعات کاغذی، ابزار آلات کارگاهی و غیره است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: این میزان کالا به کشورهای عراق، تاجیکستان، آذربایجان، قطر، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، هند، بحرین، آلمان، کویت، پرتقال، اسپانیا، هلند، قزاقستان و روسیه صادر شده است.
خراسان شمالی حدود 400 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.
سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با 39.6 درصد، صنعت با 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
سهم این استان در حوز کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار