کد خبر: ۲۹۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 06 September 2016

 

 ایجاد اشتغال ۲۱۹۷ نفر در شهرستان کوهدشت، بهره‌مندی بیش از ۲ هزار مددجوی لرستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و۵۵۰ مورد بازدید از جایگاه‌های سوخت و مصرف‌کنندگان منطقه لرستان از مهمترین خبرهای امروز استان لرستان بوده است.
 

  ایجاد اشتغال 2197 نفر در شهرستان کوهدشت، بهره‌مندی بیش از دو هزار مددجوی لرستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و550 مورد بازدید از جایگاه‌های سوخت و مصرف‌کنندگان منطقه لرستان از مهمترین رویدادهای امروز استان لرستان بوده است.

نور محمد فردی بیرانوند فرماندار کوهدشت در رابطه با وضعیت اشتغال در کوهدشت اظهار داشت: شهرستان کوهدشت بالاترین نرخ بیکاری را در سطح استان دارد.

وی اصلی‌ترین مشکل شهرستان کوهدشت را بیکاری دانست و افزود: متأسفانه افراد بیکار این شهرستان اغلب فاقد شغل و مهارت هستند که بانک‌ها باید در جهت اشتغال آن‌ها حمایت کنند.

فرماندار کوهدشت با اشاره به اینکه امسال دستگاه‌های اجرایی مختلف برای دو هزار و 197 نفر در شهرستان شغل ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: میزان ارزیابی عملکرد مدیران در پایان سال به جذب اشتغال بستگی دارد.

وی در رابطه با اعتبارات عمرانی بخش کوهنانی نیز بیان کرد: 900 میلیون تومان برای عمران شهری و زیباسازی و یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای پمپاژ آب این بخش تخصیص داده‌شده است.

فردی بیرانوند تصریح کرد: امسال سه میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای عمران شهری، اصلاح، شبکه آب‌رسانی و راه روستایی به بخش کوهمانی اختصاص‌یافته است.

وی با تأکید بر اینکه سیاست دولت توجه و خدمت به مناطق محروم است، گفت: توجه به تعمیر و احداث مسکن، وام‌های خوداشتغالی ازجمله خواسته‌های مردم این شهرستان است.

بهره‌مندی بیش از 2 هزار مددجوی لرستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد استان لرستان اظهارداشت: در پنج ماهه گذشته دو هزار و 678 مددجوی تحت حمایت این نهاد از طریق کاریابی دارای شغل و درآمد شدند که بخش قابل‌توجهی از آن با همکاری مؤسسات کاریابی و مشاوره شغلی انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه یکی از راهبردهای توانمندسازی در کمیته امداد ایجاد شغل برای مددجویان از طریق برنامه‌های کاریابی و تعامل با کارفرمایان است، افزود: ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح‌های خودکفایی اعضای خانوار مددجو، خود اظهاری  مددجو، شرکت‌های خدماتی و طرح‌های کارآفرینی از انواع اقدامات و فعالیت‌های اشتغال در طرح‌های کاریابی است.

وی عنوان کرد: اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند با  برنامه‌های مؤثر و کارآمد، در رأس اهداف و سیاست‌های کمیته امداد قرار دارد و با توجه به شرایط مددجویان موردحمایت کمیته امداد زمینه‌های اشتغال این افراد در شرکت‌ها، بنگاه‌های خصوصی و دولتی فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان بیان کرد: مددجویان کمیته امداد لرستان در دوره‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی و توسعه و حرفه‌آموزی مهارت‌های لازم را فراگرفتند.

وی با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی کاریابی برای مددجویان، گفت:بسته‌های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق‌الزحمه کاریابی است که علاوه بر آموزش‌های مهارتی به متقاضیان ارائه می‌شود.

550 مورد بازدید از جایگاه‌های سوخت و مصرف‌کنندگان منطقه لرستان

پیمان بهرامی مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه لرستان از افزایش بازدید از مجاری عرضه، باهدف تحقق خدمات مطلوب کمی و کیفی عرضه سوخت خبر داد.

وی اظهارداشت: باهدف  کنترل کیفی، نظارت بر توزیع دقیق و استمرار سوخت‌رسانی مطلوب و باکیفیت به مجاری عرضه تعداد 330 مورد بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت و 220 مورد بازدید از مصرف‌کنندگان عمده در سطح استان توسط کارشناسان کنترل کیفیت واحد سرویس‌های صنعتی این  شرکت در مردادماه سال 95 انجام گرفت.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه لرستان هدف از انجام این بازدیدها را نظارت دقیق بر توزیع و جلوگیری از سوءاستفاده و عرضه خارج از شبکه فراورده‌های نفتی دانست و افزود: مرداد ماه امسال تیم‌های کنترل و نظارت این شرکت 32 مورد بازدید میدانی از مصرف‌کنندگان انجام دادند.

وی بر کنترل کمیت فرآورده‌های نفتی تحویلی اشاره کرد و گفت: نظارت مستمر بر مجاری عرضه فرآورده‌های نفتی نقش تعیین‌کننده و بارزی در تحقق سوخت‌رسانی مطلوب و جلب رضایتمندی مردم دارد به همین منظور واحد خدمات فنی و مهندسی این شرکت با در اختیار داشتن چک‌لیست مربوطه، همه ماهه در مجاری عرضه حضور یافته، سیستم مکانیکی انتقال و تحویل سوخت و شمارنده آن را با استفاده از پیمانه معیار و استاندارد نمونه‌گیری و مطابقت کرده و بعد از اطمینان از صحت عملکرد نازل تلمبه، نسبت به پلمپ مجدد و نصب برچسب بازدید اقدام می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار