مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت:تامین اعتبار جهت آبرسانی به عشایر کوچ رو از مهمترین درخواست این قشر از رییس جمهوری و هیات دولت در سفر آتی به این استان است.
کد خبر: ۲۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 28 April 2015
صادق نکوییان در جمع خبرنگاران افزود: تامین و مرمت راههای عشایر،تامین اعتبار انرژی خورشیدی و ایجاد دهکده فرهنگی،هنری و توریستی عشایر در کوهسار مهدی شیراز و فیروزآباد از دیگر پیشنهاد های مطرح به رییس جمهور می باشد.

وی در خصوص برنامه های زمان حضور رییس جمهوردر فارس ادامه داد:یکصد نفر از عشایر با پوشش خاص عشایری رییس جمهور را از فرودگاه به سمت حرم شاهچراغ همراهی و 150 نفر از افراد این قشر به صورت نمادین در صحن شاهچراغ(ع) به استقبال رییس دولت تدبیر و امید می روند.

مدیر کل امور عشایر استان فارس با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی عشایر در محل باشگاه فرهنگیان اضافه کرد:دیدار با نخبگان،فرهنگیان،ایثار گران و معتمدان عشایر عصر چهارشنبه در تالار حافظ شیراز از دیگر برنامه های رییس جمهور با این قشر می باشد.

نکوییان در خصوص اینکه در هیچ دولتی تاکنون از محل صندوق توسعه ملی اعتباری دریافت نکرده ایم بیان داشت:برای اولین بار با عنایت دولت تدبیر امید در سال 93 از این صندوق جهت تولید زنجیره گوشت قرمز یک درصد به سازمان امور عشایر اختصاص که از این میزان سهم فارس هشت میلیارد تومان بود.

وی خاطر نشان کرد:با ترویج بیمه کردن دام ها به ازای هر راس دام هفت هزار تومان که پنج هزار تومان آن را دولت پرداخت می کند از اقدامات این سازمان می باشد.

این مقام مسوول اظهار داشت:در سال گذشته از محل درآمد نفت وگاز پنج میلیارد و 240 میلیون تومان بابت تامیین جو رایگان به عشایر فارس اختصاص که از این میزان 80 درصد آن محقق شده است.

مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت:در سال گذشته از محل دو درصد نفت و گاز ،استانی ،ماده 180 و ماده 10 و 12 خشکسالی 22 میلیارد تومان اعتبار در قالب 329 پروژه اختصاص به عشایر فارس یافت.

عشایر فارس با 28 هزار خانوار و 150 هزار نفر با سه ایل خمسه،لر و قشقایی سه و نیم درصد جمعیت این استان و 12و نیم درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند .

عشایر استان فارس دارای سه میلیون راس دام هستند و 28 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار