از دیگر نمایش‌های این جشنواره، «جزیره» به کارگردانی سعید دشتی، «مخزن» به کارگردانی هادی ملکیان، «ما سه تا بودیم» به کارگردانی علیرضا معروفی، «پس لرزه» به کارگردانی محمد اسماعیل و «چرا نازی پرواز کرد» به کارگردانی ندا قربانیان است.
کد خبر: ۲۸۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 01 September 2016
معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: ششمین جشنواره تئاتر استانی در البرز آغاز به کار کرد.
ابراهیم شریفی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز اظهار داشت: توسعه برنامه‌های فرهنگی و توجه به مقوله فرهنگ یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در این استان به آن توجه ویژه و اساسی شود.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان البرز و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برای توسعه امور فرهنگی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای رسین به اهداف مورد نظر در زمینه فرهنگی است.
معاون هنری سینمایی اداره‌کل ارشاد البرز خاطرنشان کرد: امروز ششمین جشنواره تئاتر استانی در البرز آغاز به کار کرده است که در مرحله ابتدایی 130 اثر هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
شریفی با اشاره به استقبال چشمگیر هنرمندان عرصه تئاتر از برگزاری این جشنواره گفت: نمایش‌های انتخاب شده در سه پلاتوی استان اجرا می‌شود که از میان این آثار 29 اثر با همت هیأت بازبینی مورد نظر قرار گرفت و در نهایت 12 اثر به مرحله نهایی راه یافت.
این مسؤول محتوای این تئاترها را در تمامی زمینه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: به عنوان مثال کار «سهیل» مرتبط با مدافعین حرم است و کارهای دیگری با عناوین «پس‌لرزه» و «جزیره» به دغدغه‌های اجتماعی اشاره می‌کند.
معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: محتوای این تئاترها نزدیک به آیین سنتی است، هر چند طنز هم در مجموعه کارها با عنوان «چرا نازی پرواز کرد» اجرا می‌شود.
شریفی افزود: بلیط جشنواره تقریبا 10 هزار تومان برآورد شده است که به مناسبت اجرا در این دوره از 50 درصد تخفیف برخوردار خواهد بود.
وی اضافه کرد: این نمایش‌ها در پلاتوهای رودکی، استاد فتحعلی بیگی و پلاتوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا می‌شود.
نمایش‌های منتخب برای ششمین جشنواره تئاتر استانی شامل «تاول سکوت» به کارگردانی زینب قمری، «ما هم مردمی بودیم» به کارگردانی محمد مرتضوی، «صدا فریاد می‌زند از سردرد» به کارگردانی محمد شکرگزار، «زهیر» به کارگردانی عباس هادیان و «موازی» به کارگردانی سپهر احمدزاده است.
از دیگر نمایش‌های این جشنواره، «جزیره» به کارگردانی سعید دشتی، «مخزن» به کارگردانی هادی ملکیان، «ما سه تا بودیم» به کارگردانی علیرضا معروفی، «پس لرزه» به کارگردانی محمد اسماعیل، «مادر» به کارگردانی لطفعلی توده فلاح، «معرکه در معرکه» به کارگردانی جمال مرتضوی و «چرا نازی پرواز کرد» به کارگردانی ندا قربانیان است.
ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز از تاریخ 11 شهریور تا 15 شهریور سال جاری در سه پلاتوی استان اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار