رییس دادگستری استان گلستان:
هادی هاشمیان رییس دستگاه قضایی این استان گفت: پرونده قتل های سریالی که در آن سه نفر مرتکب 13 فقره قتل شده اند، در انتظار نظر قضات دیوان عالی کشور برای تعیین صلاحیت مرجع رسیدگی است.
کد خبر: ۲۸۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 01 September 2016

پرونده باند قتل های سریالی در گلستان برای رفع اختلاف دیدگاه دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری این استان به دیوان عالی کشور ارجاع شد.
هادی هاشمیان رییس دستگاه قضایی این استان گفت: پرونده قتل های سریالی که در آن سه نفر مرتکب 13 فقره قتل شده اند، در انتظار نظر قضات دیوان عالی کشور برای تعیین صلاحیت مرجع رسیدگی است.
وی افزود: پیش از این قضات دادگاه مربوطه در گرگان پس از بررسی پرونده اقدامات این مجرمان را از مصادیق محاربه تشخیص دادند بر این اساس موضوع برای رسیدگی به دادگاه انقلاب ارجاع شد.
به گزارش ایرنا محاربه به معنای جنگیدن و تباه کاری در زمین، جرمی در فقه و حقوق اسلامی است که برای آن مجازات های سنگینی چون اعدام در نظر گرفته شده است. فاعل این جرم محارب و مفسد فی الارض نام دارد.
رییس دادگستری گلستان اضافه کرد: قاضی دادگاه انقلاب نیز پس از بررسی پرونده اعلام کرد با توجه به قتل های ارتکابی از سوی متهمان، موضوع در صلاحیت دادگاه کیفری است و باید در آنجا به موضوع رسیدگی شود. 
به گفته هاشمیان؛ اختلاف نظر دادگاه کیفری و انقلاب گرگان در رابطه با بحث صلاحیت و رسیدگی باعث شد پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شود تا مرجع صلاحیت دار در آنجا مشخص شود.
وی اظهار کرد: منتظر نظر دیوان عالی کشور هستیم و پس از برگشت پرونده به دادگستری گلستان به صورت فوق العاده موضوع رسیدگی و حکم مجازات متهمان صادر می شود.
وی گفت: اعضای این باند به دنبال تشکیل پرونده قتل یک راننده پراید با شلیک گلوله بهار سال گذشته در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان شناسایی شدند.
هاشمیان افزود: با بررسی اسلحه توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی گلستان مشخص شد با این سلاح چند فقره سرقت و قتل های دیگر در شهرستان های گرگان، کردکوی، علی آباد، گنبدکاووس، خان ببین و دلند رخ داده است.
وی گفت: به این ترتیب یکی از سارقان که از مجرمان سابقه دار بود، شناسایی و دستگیر شد.
به گفته هاشمیان، بررسی ها نشان داد این فرد از چند سال قبل همراه فرزندانش و فرد دیگری اقدام به سرقت های مسلحانه کرده اند و در ادامه تعقیب قضایی و پلیسی طی یک عملیات ضربتی سه متهم دیگر هم دستگیر شدند.
رییس دادگستری گلستان گفت: اعضای این باند در بازجویی ها به 13 فقره قتل با انگیزه سرقت در نقاط مختلف استان اعتراف کردند.
هاشمیان افزود: با توجه به حساسیت پرونده موضوع به صورت فوق العاده رسیدگی و با صدور کیفر خواست برای 15 متهم به دادگاه کیفری استان ارسال شد.
وی ادامه داد: 12 متهم توانستند با سپردن وثیقه آزاد شوند اما سه متهم با اتهام قتل همچنان در زندان هستند.
به گزارش ایرنا این پرونده بویژه هنگام دستگیری متهمان در گلستان بازتاب زیادی داشت و پیش تر رییس دادگستری استان ضعف دستگاه قضایی و پلیس منطقه را در رابطه با این موضوع رد کرده بود.
برخی رسانه ها در این رابطه نوشته بودند اگر دستگاه قضایی و پلیس گلستان سرعت عمل بیشتری به خرج می داد؛ متهمان فرصت کافی برای قتل 13 نفر پیدا نمی کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
اون سه تا رو اعدام کنید او 12 تارم دستشون و قطع کنید که دیگه نتونن از این کارا کنن زندان فایده نداره اینا اصلاح نمی شن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار