کد خبر: ۲۸۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 29 August 2016


با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دو محصول شامل طرح «موتور ضدانفجار استاتور الکتروموتور 4410 کیلوات دی سی» با کاربرد در صنایع نورد فولاد و «ترمز مغناطیسی» برای استفاده در صنعت حفاری نفت و گاز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز در مراسم رونمایی از دو طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه خدمات صنعت و تولید از مهم‌ترین مسائلی است که پژوهشگران و محققان باید به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون اقدامات موثری برای توسعه و پیشرفت صنعت در کشور انجام شده است و امیدواریم دستیابی به صنایع مختلف بتواند ما را در تحقق اهداف یاری دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رونمایی از این دو طرح صنعتی خاطرنشان کرد: این دو طرح صنعتی می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه و پیشرفت صنعت کشور محسوب شود.

صالحی‌نیا گفت: فرهنگ استفاده از محصولات داخلی امری مهم محسوب می‌شود و لازم است مصرف‌کنندگان با توجه به این مهم اولویت خود را در استفاده از کالاهای ایرانی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه سفارش برای استفاده از محصولات داخلی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید بسیار به آن توجه داشت، افزود: البته کیفیت محصولات تولیدی به نوعی است که می‌تواند گرایش استفاده از این نوع محصول را دو برابر کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت حمایت از تولیدکنندگان و به ویژه حمایت از تولید و نوآوری داخلی است.

صالحی‌نیا تصریح کرد: تولیدکنندگان با استفاده از توانایی‌های خود و بهره‌گیری از توانمندی داخلی می‌توانند صنعت را توسعه داده و بازارهای مختلف را نیز به خود اختصاص دهند.

وی در ادامه به رونمایی از دو محصول شامل «طرح موتور ضدانفجار استاتور الکتروموتور 4410 کیلوات دی سی» با کابرد در صنایع نورد فولاد و «ترمز مغناطیسی» برای استفاده در صنعت حفاری نفت و گاز اشاره کرد و بیان داشت: این محصولات توسط محققان و پژوهشگران کشور طراحی و ساخته شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دستیابی به این مهم را گامی مهم در جهت توسعه و پیشرفت در صنعت کشور عنوان کرد و گفت: حمایت از پژوهشگران و محققان در این زمینه نیز بسیار اهمیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار